بررسی شیوه های کنترل و نظارت بر استفاده از دنیای مجازی جهت جلوگیری از ورود به گروه های غیرمجاز و یا استفاده نامناسب در دبیرستانهای شهرستان ایلام

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

هدف از پژوهش حاضر بررسی شیوه های کنترل و نظارت بر استفاده از دنیای مجازی جهت جلوگیری از ورود به گروه های غیرمجاز و یا استفاده نامناسب در دبیرستان های شهرستان ایلام انجام گرفته است. روش این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانش آموزان مقطع دبیرستان شهرستان ایلام در بازه زمانی 1395- 1396می باشد. برای نمونه آماری از روش تصادفی ساده استفاده شده است که شامل 320 نفر از دانش آموزان می باشد. برای گردآوری اطلاعات این پژوهش از ابزار پرسشنامه برای پایایی پرسشنامه از ضرسب الفای کرونباخ و برای روایی آن از تحلیل عاملی استفاده شد و توسط نرم افزار spss پردازش شده است. یافته های پژوهش نشان داد که بین روش های کنترل فضای مجازی در دختران با پسران تفاوت معنی داری وجود داردوبین گرایش دختران به شبکه های مجازی نامناسب با پسران تفاوت معنی داری وجود دارد،بین روش های آموزشی برای کنترل ورود نوجوانان در فضای مجازی و ارتقا تحصیلی شان رابطه معنی داری وجود دارد همچنین بین شرایط خانوادگی و میزان گرایش به فضای مجازی رابطه معنی داری وجود دارد.

زبان:
فارسی
صفحات:
114 تا 131
لینک کوتاه:
magiran.com/p2479580 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!