چگونه سبک نگارش مقالات انگلیسی را ارتقاء دهیم (2)

نویسنده:
پیام:
نوع مقاله:
خلاصه گزارش (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

یکی از نکاتی که برای خوانندگان مقالات علمی جذابیت خاصی دارد عنوان مقالات هست، ولی متاسفانه عده ای از نویسندگان هرچند در نوشتن محتوای اصلی مقاله از دقت نظر کافی برخوردار می باشند و موارد مربوط به سبک نوشتاری آن را مدنظر قرار میدهند ولی غالبا از بصیرت و تبحر لازم برای نوشتن عنوان مقالات بی بهره و یا حداقل کم بهره اند.

روش بررسی

در این مقاله سعی شد تا با استفاده ازسه دهه تجربه در تدریس و نگارش متون و مقالات حوزه پزشکی، چهار سبک ساختاری نگارش عنوان مقالات را ارایه دهد تا محققین محترم از کاربرد سبک هایی که تا کنون کمتر بکار گرفته اند نیز غافل نباشند. بعلاوه این مقاله سعی نموده تا 13 روش نگارش مقالات از نظر محتوا را نیز معرفی نماید و 8 مورد آن را که در علوم پزشکی پرکاربرد می باشد با ذکر مثال توضیح دهد. نکات دیگری که می تواند به بهتر شدن نگارش عنوان مقالات کمک شایانی کند در ادامه آمده است و در انتها نویسنده توضیحاتی در مورد چگونگی نوشتن هدف مطالعه که از اجزای بسیار مهم یک مقاله می باشد ارایه می دهد.

نتایج

بررسی مقالات منتشر شده به زبان انگلیسی توسط کسانی که زبان مادری آنها فارسی و یا انگلیسی می باشد نشاندهنده تفاوتهای مهم و محسوس در سبک نگارشی عنوان مقالات و همچنین هدف مطالعه می باشد.

نتیجه گیری

رفع این نقایض عمدتا نیاز به برگزاری کارگاه های متعدد و آشنا نمودن محققین محترم با تفاوتهای فراکلامی (metadiscoursal) در این حوزه دارد.

زبان:
فارسی
صفحات:
156 تا 162
لینک کوتاه:
magiran.com/p2488538 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!