تبیین حوزه های آثار ناخواسته تجدیدنظر در استانداردهای حسابداری ایران در گذار به استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

آثار ناخواسته تجدیدنظر در استانداردهای حسابداری ایران فراتر از اهداف خواسته، در حوزه های گوناگونی ظهور می یابد. این آثار بر سودمندی استانداردهای تجدیدنظرشده در زمینه توسعه پایدار و حفظ سلامت اقتصاد، جامعه و فرهنگ کشور تاثیرگذار است. هدف این پژوهش تبیین حوزه های آثار ناخواسته (فراتر از اهداف) تجدیدنظر در استانداردهای حسابداری ایران و تعیین میزان اهمیت پژوهش در این حوزه ها است.

روش پژوهش:

 در پژوهش حاضر، حوزه هایی که تحت تاثیر آثار فراتر از اهداف تجدیدنظر در استانداردهای حسابداری ایران قرار می گیرد با استفاده از روش کتابخانه ای تعیین شد. سپس، نظرهای افراد جامعه آماری در مورد وجود و اهمیت این آثار در حوزه های بالا با استفاده از پرسش نامه پژوهشگر ساخته جمع آوری و با استفاده از روش های آماری کای دو و دوجمله ای آزمون شد. جامعه آماری پژوهش شامل اعضای هییت علمی، دانشجویان دکتری حسابداری، حسابرسان، مدیران مالی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و کارشناسان مالی بود.

یافته ها:

 آثار فراتر از اهداف تجدیدنظر در استانداردهای حسابداری ایران در حوزه های سرمایه گذاری بین المللی، اقتصاد کلان، اجتماعی، فرهنگی، سیاست گذاری، محیط زیست، گسترش فناوری و توسعه حرفه حسابداری شناسایی شد. بر اساس نتایج آزمون های آماری، وجود آثار فراتر از اهداف تجدیدنظر در استانداردهای حسابداری ایران در همه حوزه ها بررسی شد و اهمیت پژوهش در آن ها تایید شد.

نتیجه گیری: 

تجدیدنظر در استانداردهای حسابداری ایران آثار ناخواسته ای در حوزه های سرمایه گذاری بین المللی، اقتصاد کلان، اجتماعی، فرهنگی، سیاست گذاری، محیط زیست، گسترش فناوری و توسعه حرفه حسابداری به دنبال دارد.

زبان:
فارسی
صفحات:
190 تا 218
لینک کوتاه:
magiran.com/p2495280 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!