طراحی مدل ارزیابی عوامل موثر بر رضایت مشتریان با رویکرد پویاشناسی سیستم در صنعت کاشی و سرامیک استان یزد

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه

در دنیای مدرن ، با بازار رقابتی و افزایش دسترسی به ارایه دهندگان مختلف،رضایت مشتری یکی از مهمترین عوامل ماندگاری صنایع است.بنابراین،هدف پژوهش حاضر ارایه یک مدل شبیه سازی شده از عوامل موثر بررضایت مشتریان براساس متدولوژی پویاشناسی به منظور تجزیه و تحلیل عوامل ونیز بهبودرضایت مشتریان می باشد.

روش

این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر جمع آوری داده ها ازنوع تحلیلی – توصیفی و شاخه پیمایشی است.ابتدا مدل اولیه وپیشنهادی براساس پیشینه تحقیق وادبیات ترسیم شد.جامعه آماری در تحقیق حاضر شامل سه گروه متخصصین ،اطلاعات وداده ها وپرسنل صنعت کاشی وسرامیک در استان یزد است.در ابتدا، گروهی از متخصصان (15-20) نفر انتخاب شدند ومتغیرهای پویا وکلیدی موثر در مدل از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته شناسایی شدند.در حالی که داده های آماری و اطلاعات مالی جمع آوری شد، پرسشنامه ای با استفاده از نظر متخصصان تهیه و بااستفاده از تحلیل عاملی مورد سنجش قرارگرفت.

یافته ها

شبیه سازی توسط ونسیم، نشان می دهد که عوامل افزایش رضایت مشتری شامل کیفیت ، تنوع محصول و تحویل به موقع و عوامل کاهش رضایت مشتری شامل واردات کاشی و سرامیک از سایر کشورها ، کیفیت پایین ، قیمت بالا و عدم تحویل به موقع است.

نتیجه گیری

بنابراین توجه شرکت ها به الگوی ارایه شده در این مطالعه می تواند تاثیر بسزایی در افزایش رضایت مشتری داشته باشد. مدیران همچنین می توانند با اتخاذ سیاست های استراتژیک و خلاقانه ، در افزایش رضایت مشتری نقش موثری داشته باشند.

زبان:
فارسی
در صفحه:
2
لینک کوتاه:
magiran.com/p2507999 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!