بررسی تاثیر رویدادها و آیین های مذهبی بر توسعه گردشگری مقصد با میانجی گری تصویر برند؛ مطالعه موردی گردشگران عراقی شهر مشهد

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

رویدادهای مذهبی علاوه بر اینکه می توانند تاثیر به سزایی در جذب گردشگر داشته باشند، چون از باور افراد سرچشمه گرفته و مورد تاییدو قبول عامه میباشند جایگاه خاصی را در ملیت ها و مذاهب مختلف دارند و گاها موجب حرکت های عظیم گردشگری می شوند بر همین اساس گردشگران برای دیدن این رویدادها یا شرکت در آنها به مقاصد گردشگری سفر می کنند. بر همین اساس گردشگران برای دیدن این رویدادها یا شرکت در آنها به مقاصد گردشگری سفر می کنند. سفر گردشگران به یک مقصد گردشگری موجب رشد زیرساخت ها و توسعه منطقه و در نتیجه بطور کلی موجب توسعه گردشگری می شود که در مواردی که با برنامه ریزی و سازماندهی و کنترل انجام شود میتواند موجب توسعه پایدار گردشگری شود. در این راستا تحقیق حاضر که از نوع کاربردی و از منظر ماهیت توصیفی پیماشی است، صورت گرفته است. ابزار گردآوری اطالعات پرسشنامه استاندارد ژو (2008) برای متغیر آیین ها و رویدادهای فرهنگی و پرسشنامه استاندارد کریس و همکاران (2006) برای متغیر توسعه گردشگری مقصد گردشگری و پرسشنامه استاندارد بو وهمکاران (2009) برای متغیر تصویر برند می باشد. برای پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ و برای روایی سازه پرسشنامه از تحلیل بارهای عاملی تاییدی استفاده گردیده است. جامعه آماری تحقیق کلیه گردشگران عراقی شهر مشهد در محدوده زمانی تحقیق بودند. حجم نمونه آماری 384 نفرتعیین شد. روش نمونه گیری با توجه به محدودیت های کرونایی غیراحتمالی در دسترس بوده است.. نتایج تحقیق نشان می دهد که آیین ها و رویدادهای مذهبی بر توسعه گردشگری مقصد گردشگری تاثیر معناداری دارد و تصویر برند این اثر را میانجی گری می کند.

زبان:
فارسی
صفحات:
13 تا 26
لینک کوتاه:
magiran.com/p2508714 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!