توسعه کاربردهای الگوریتمیک در معماری مرور و تحلیلی بر سیستم‏ های L

پیام:
نوع مقاله:
مقاله مروری (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

بیان مسئله: 

سیستم‏های L یکی از الگوریتم‏های محاسبه فرایند خودسازمانده «رشد حساس به محیط» گیاهان و یکی از پنج روش اصلی مولد هستند که با توجه به ساختار و زمینه اصلی کاربرد، پتانسیل‏های زیادی در معماری نوید می‏دهند، اما در عین حال، نمونه‏ های به ‏کارگیری آنها در معماری اندک بوده و هنوز به‏ میزان کافی توسعه نیافته ‏اند. لذا توسعه آنها مستلزم مطالعه‏ای مروری جامعی است که ضمن بررسی در زمینه اصلی و شناسایی پتانسیل‏ های محتمل،‏ مروری بر پیشینه کاربردهای آن در معماری و همچنین در سایر زمینه ‏ها از جمله شهرسازی، مهندسی سازه، هوافضا و غیره کرده و ضمن تقسیم ‏بندی و مقایسه این کاربردها، با این دیدگاه پیشنهاداتی جهت توسعه ارایه کند.

هدف پژوهش:

 هدف از این پژوهش بررسی جامع سیستم های L و شناسایی کاربردها و پتانسیل های آن در معماری است.

روش پژوهش:

 این مقاله مروری، به‏روش توصیفی-تحلیلی بوده و گردآوری داده ‏ها در آن به‏ صورت اسنادی است. اسناد استفاده شده در این مقاله شامل انواع مقالات، کتاب‏ها، پایان‏نامه‏ ها و مسابقات معماری معتبری است که تمام یا بخشی از آنها به پژوهش درمورد کاربردهای معماری و سایر کاربردهای مرتبط سیستم‏های L می پردازد که از حدود سال 2000 م. به‏ بعد انتشار یافته ‏اند.

نتیجه‫ گیری:

 با بررسی الگوریتم در زمینه گیاه شناسی، مشاهده می‏شود پنج کانسپت اصلی سیستم‏های L عبارتند از: توسعه، انتزاع، خودمتشابهی، پیچیدگی ‏درعین سادگی و توپولوژی؛ که در این میان کانسپت توسعه در معماری کاربرد بیشتری داشته، درحالی که سایر کانسپت‏ها کمتر موردتوجه بوده است. در این زمینه رصد کاربردها در حوزه ‏های دیگر و متدلوژی‏های به ‏کارگرفته الهام ‏بخش خواهد بود که در بخش سوم با بررسی جامع، ضمن تقسیم‏ بندی کاربردهای مختلف، به مرور آن پرداخته شده است. روند تحقیقات در کاربرد معماری سیستم‏های L شناسایی‏ و دلایل کاهش آن در سال‏های اخیر و پیشنهاداتی در راستای توسعه بیان می‏شود. تحلیل‏ های دیگری نیز از جمله اعتبار علمی اسناد، انواع کاربردها، روش‏های استفاده از سیستم L و مرحله استفاده از آن در طراحی نیز ارایه شده ‏است.

زبان:
فارسی
صفحات:
5 تا 22
لینک کوتاه:
magiran.com/p2532139 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!