رضایت مندی گردش گران شهرهای ساحلی مازندران از خدمات امنیتی و سیاحتی و راهبردهای ارتقاء آن

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

 یکی از عوامل موثر در پایداری هر مقصد گردش گری سنجش رضایت مندی گردش گران از آن مقصد گردش گری است. یکی از رایج ترین روش ها برای تعیین میزان ارضای نیازها و خواسته ها از طریق خدمات ارایه شده توسط سازمان ها، سنجش رضایت مندی است. یکی از مهم ترین خدمات قابل ارایه در صنعت گردش گری در شهرهای ساحلی استان مازندران؛ خدمات امنیتی-سیاحتی است. پژوهش حاضر با هدف سنجش رضایت مندی مردم از ارایه خدمات امنیتی- سیاحتی و شناسایی زمینه های بهبود و توسعه خدمات آن در شهرهای ساحلی استان مازندران انجام یافت.

روش

  روش پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش توصیفی-پیمایشی با سه متغیر رضایت مندی، خدمات امنیتی و خدمات سیاحتی است. است. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسش نامه استاندارد است که روایی پرسش نامه با بهره گیری از روش محتوایی و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ تایید شد. جامعه آماری این پژوهش را کلیه گردش گران داخلی و خارجی استان مازندران در سال 1399 تشکیل می دهند که با استفاده از جدول مورگان، حجم نمونه 384 نفر انتخاب شد. برای تجزیه وتحلیل داده ها از آزمون تی تک نمونه ای، رگرسیون خطی چند متغیره و آزمون رتبه بندی فریدمن استفاده شده است.

یافته ها:

 معنی داری وجود مولفه فرآیند دسترسی خدمات سیاحتی، جاذبه های گردش گری، کیفیت و تعداد مراکز اقامتی و پذیرایی، امنیت اجتماعی و امنیت روانی در مدل های رگرسیونی تایید شد. مقدار ضریب پارامتر برای این متغیرها به ترتیب برابر با 106/0، 135/0، 062/0، 120/0 و 196/0 است که می توان بر اساس آن بیان کرد که با افزایش یک واحد در مقدار این متغیرها 106/0، 135/0، 062/0، 120/0 و 196/0 واحد به مقدار رضایت مندی گردش گران افزوده می شود.

نتیجه گیری:

رضایت مندی مردم از خدمات امنیتی در شهرهای ساحلی استان مازندران در وضعیت مطلوبی بوده و هم چنین رضایت مندی مردم از خدمات سیاحتی در شهرهای ساحلی استان مازندران نیز مطلوب بوده است.

زبان:
فارسی
صفحات:
111 تا 142
لینک کوتاه:
magiran.com/p2532510 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!