رابطه کنش تاملی مادران و مشکلات رفتاری کودکان: نقش واسطه ای نظم جویی هیجان

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

هدف این پژوهش تعیین نقش واسطه ای نظ مجویی هیجان در رابطه بین کنش تاملی مادران و مشکلات درونی سازی و برونی سازی کودکان بود. شرکت کنندگان 289 مادر و کودک 6 تا 12 ساله بودند که با روش نمونه برداری داوطلب از مناطق مختلف شهر کرج انتخاب شدند. مادران پرسشنام ه کنش تاملی والدین)لویتن و دیگران، 2017 (، فهرست نظ مجویی هیجان)شیلدز و سیکته، 1995 (و فهرست رفتاری کودک)آشنباخ و رسکورلا، 2001 (را تکمیل کردند. داد ه ها با استفاده از رو شهای همبستگی و مدل یابی معادله-های ساختاری تحلیل شدند. نتایج نشان داد که بین تمام زیرمقیا سهای کنش تاملی با نظ مجویی هیجان و مشکلات برونی سازی، و بین زیرمقیاس حالت پیش ذهن یسازی با مشکلات درونی ساز یهمبستگی معناداری وجود دارد. ه مچنین، نتایج مدل یابی معادل ه های ساختاری نشان داد که نظ مجویی هیجان در رابطه کنش تاملی مادر و مشکلات درونی سازی و برون یسازی کودک نقش واسطه ای ایفا م یکند. در مجموع یافت ه های این پژوهش حاکی از آن بود که کنش تآملی پایین مادران با مشکلات هیجانی و رفتاری در کودکان ارتباط دارد.

زبان:
فارسی
صفحات:
299 تا 311
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2532522 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!