ارائه مدل مکان یابی بهینه با رویکرد ژئومارکتینگ (بازاریابی مکان‎ محور) در صنعت خرده فروشی با استفاده از تحلیل مضمون و معادلات ساختاری تفسیری

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

تصمیم گیری در مورد انتخاب مکان فروشگاه، اصلی ترین تصمیم استراتژیک خرده فروشان در سودآوری بلندمدت به شمار می آید. لذا، مدیران و مالکان فروشگاه های خرده فروشی برای دستیابی به اهداف خود، اقدام به تصمیم گیری در زمینه بازار هدف و مکان خرید می کنند که این امر در موفقیت یا شکست آن ها حایز اهمیت است. بنابراین، هدف اصلی پژوهش حاضر ارایه مدل مکان یابی بهینه با رویکرد ژیومارکتینگ (بازاریابی مکان‎محور) در صنعت خرده فروشی با استفاده از تحلیل مضمون و معادلات ساختاری تفسیری می باشد. بدین منظور، با 14 نفر از متخصصان و صاحب نظران صنعت خرده فروشی مصاحبه صورت گرفت که به روش تحلیل مضمون، متن مصاحبه‏ها با نرم‎افزار مکس کیودا تجزیه وتحلیل شد. طبق نتایج، 10 مولفه و 82 شاخص شناسایی شد. در نهایت، با مدلسازی ساختاری تفسیری، روابط متقابل و قدرت تاثیرگذاری و تاثیرپذیری آن ها بر همدیگر تعیین گردید. با توجه به یافته های تحقیق، مکان خرده فروشی برای مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است. شرکت ها، برای انتخاب مکان ایده آل و برنامه ریزی فضایی برای صنعت خرده فروشی، انتخاب مکان های با حداکثر حجم مبادلات تجاری و در نهایت حداکثر کردن سود می‏توانند از رویکرد ژیومارکتینگ استفاده کنند.

زبان:
فارسی
صفحات:
228 تا 252
لینک کوتاه:
magiran.com/p2544768 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!