بازی های جدی در آموزش مدیریت: تحلیل پذیرش
آموزش، منبعی کلیدی برای پرورش دانش به عنوان دارایی رقابتی است. مانند سایر حوزه ها، در یادگیری، نوآوری با روش هایی مانند بازی وار سازی شکل می گیرد. بازی های جدی، یک روش آموزشی کارآمد اثبات شده هستند که مبتنی بر ترکیب عناصر سنتی بازی ها مانند سرگرمی در یادگیر یی هستند؛ اما همانند هر نوآوری دیگری، مردم باید تمایل داشته باشند تا از روش جدید استفاده کنند. استفاده از یک بازی جدی اثبات شده درصورت عدم پذیرش دانش آموزان، هیچ تاثیر مثبتی در پی ندارد؛ بنابراین، تحلیل هدف استفاده از بازی های جدی در زمینه های آموزشی مدیریت ضروری است. این پژوهش از یک مدل اقتباس شده CAN (شناختی-عاطفی-هنجاری) برای بررسی هدف استفاده از یک بازی جدی- Lego© Serious Play©- در نمونه ای از دانشجویان تحصیلات عالی به عنوان متخصصان آینده پرداخته است. نتایج نشان می دهد که مهم ترین عامل تاثیرگذار بر انگیزه استفاده از بازی های جدی، عملکرد یادگیری مورد انتظار است. مدل پیشنهادی، شیوه جدیدی را برای مطالعه هدف رفتاری برای استفاده از روش های نوآورانه آموزش مدیریت و نیز غنی سازی گسترش استراتژی های آموزش بازی جدی در آموزش مدیریت معرفی می کند.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.