بررسی وضعیت سلامت و بهداشت عمومی نیروهای نظامی مستقر در افغانستان و عراق به منظور ایجاد درس آموخته هایی برای سلامت مستشاران نظامی ایرانی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله مروری (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

استقرار نظامیان در عملیات نظامی افغانستان و عراق، در ابتلای آن ها به انواع بیماری های روانی، عفونی، تنفسی و اسکلتی عضلانی و نیز در میزان خودکشی و سوء مصرف الکل و مواد مخدر تاثیر زیادی دارد.

هدف

هدف از این مطالعه بررسی وضعیت سلامت و بهداشت عمومی نیروهای نظامی مستقر در افغانستان و عراق به منظور ایجاد درس آموخته هایی برای ارتقای سلامت مستشاران نظامی ایرانی می باشد.

مواد و روش ها

این مطالعه از نوع مرور روایتی است و وضعیت سلامت نظامیان مستقر در کشورهای عراق و افغانستان را مرور می نماید. برای انجام این مطالعه بدون اعمال محدودیت زمانی و به زبان انگلیسی از داده پایگاه هایPubMed ،Web of Science   و همچنین موتور جستجوگر  Google Scholarاستفاده گردید. جستجوی مقالات در این پایگاه ها با استفاده از کلیدواژه های Iraq War, Afghanistan War, Military Health صورت پذیرفت. تعداد کل مقالات جستجو شده 4610 مقاله بود که در نهایت تعداد 33 مقاله با توجه به معیارهای ورود و خروج مقاله انتخاب شد.

یافته ها

مطابق یافته های این مطالعات، نظامیانی که پس از اعزام به عراق و افغانستان باز می گردند در معرض طیف گسترده ای از مشکلات جسمانی و روانی شامل بیماری های تنفسی و عفونی، اختلالات اسکلتی عضلانی، اختلال در عملکرد جسمانی، ضربه مغزی، اختلال استرس پس از حادثه (PTSD:Post-Ttaumatic Stress Disorder)، سوء مصرف الکل و مواد مخدر، افزایش نرخ خودکشی، اختلال در خواب و افزایش انجام جرایم خشونت آمیز هستند، حمایت اجتماعی، مقابله و انعطاف پذیری روانی، تاثیرات غیرمستقیم قابل توجهی بر PTSD و افسردگی نظامیان خواهند داشت.

بحث و نتیجه گیری

پیچیدگی و گستردگی خطرات سلامتی در نظامیان مستقر در عملیات نظامی عراق و افغانستان، نگرانی را نسبت به پیامدهای بهداشتی در آینده افزایش می دهد. شناسایی نظامیان در معرض خطر و اقدامات درمانی برای افزایش تاب آوری، از موارد مهمی است که باید در نظر گرفته شود.

زبان:
فارسی
صفحات:
299 تا 308
لینک کوتاه:
magiran.com/p2570816 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!