بهبود هماهنگی حفاظتی بهینه برای رله های اضافه جریان جهت دار در شبکه های توزیع حلقوی درای تولید پراکنده با استفاده از یک جدول صحت جدید

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
برای اطمینان از امنیت و هماهنگی حفاظت بهینه در شبکه های توزیع حلقوی، پاکسازی سریع و انتخابی خطاها یک اولویت ضروری است. این اولویت، هنگام میزبانی از تولیدات پراکنده (DGs)، به یک چالش اصلی برای جلوگیری از قطع ناخواسته DGs تبدیل می شود. برای غلبه بر چالش فوق، این مقاله یک جدول صحت برای انتخاب تنظیمات جدید رله های اضافه جریان جهت دار (DOCR) ارایه می کند که می تواند توسط کاربران تعریف شود. هدف آن به حداقل رساندن زمان عملکرد کلی رله ها است. به طور معمول، هماهنگی مرسوم بین جفت رله ها با دو تنظیم به دست می آید: تنظیم ضریب زمانی (TDS) و جریان تحریک (IP). علاوه بر این تنظیمات، رویکرد پیشنهادی، دو ضریب ثابت مشخصه های زمان معکوس، یعنی مشخصه رله (A) و نوع زمان معکوس (B) را به صورت پیوسته در نظر گرفته تا بهینه شوند. بنابراین، انعطاف پذیری بیشتری در تنظیم مشخصه های رله به دست می آید. علاوه بر این، گنجاندن تنظیمات تعریف شده توسط کاربر بر روی DOCR های عددی، نه تنها زمان عملکرد کلی رله ها را کاهش می دهد، بلکه عملکرد رله های پشتیبان را در برابر خطاها نیز بهبود می بخشد. این رویکرد یک مدل برنامه ریزی غیرخطی مقید را نشان می دهد که با ترکیب الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات (PSO) و الگوریتم بهینه سازی نهنگ (WOA) حل می شود. کارایی روش پیشنهادی در شبکه استاندارد 8 شینه و بخش توزیع شبکه استاندارد 30 شینه دارای واحدهای DG مبتنی بر سنکرون، ارزیابی می شود. نتایج به دست آمده کارایی رویکرد را نشان می دهد و به طور عمیق مورد بحث قرار خواهد گرفت.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
151 تا 161
لینک کوتاه:
magiran.com/p2594377 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!