پیش بینی زایمان زودرس توسط اندازه گیری طول سرویکس در هفته 11 تا 14 حاملگی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

زمینه و هدف:

 زایمان زودرس به زایمان قبل از 37 هفته گفته م یشود. تخمین زده م یشود هر سال در سراسر دنیا حدودا 15 میلیون نوزاد با زایمان زودرس متولد می شوند که تقریبا برابر با 11 درصد تعداد کل زایما نها می باشد. در این مطالعه بر روی تعدادی از خان مهایباردار 11 - 14 هفته حاملگی بررسی انجام شد تا بتوان ارزش طول سرویکس در پایان سه ماه اول حاملگی را در پی شبینی زایمان زودرسرا ارزیابی کرد.

روش بررسی:

 در این مطالعه کوهورت، 15 6 خانم حامله بدون علامت و با سن حاملگی 11 تا 14 هفته به طور تصادفی انتخاب شدند ومورد بررسی قرار گرفتند. طول سرویکس توسط سونوگرافی ترانس واژینال و با روش استاندارد اندازه گیری شد. طول سرویکس و سنحاملگی در هنگام زایمان همراه با مشخصات فردی و سوابق کلینیکی و اطلاعات حاملگی در یک پایگاه داده کامپیوتری ثبت شد.

یافته ها :

متوسط طول سرویکس در خان مهای با زایمان زودرس 71 / 6± 32 / 31 میل یمتر و در خانم های با زایمان ترم 80 / 5± 96 / 38میلی متر می باشد. تحلیل اطلاعات نشان داد طول سرویکس کوتا هتر ب هطور معناداری با زایمان زودرس ارتباط داشت. با قراردادن آستانه 34/5 میل یمتری، طول سرویکس در سه ماهه اول، توانایی پی شبینی زایمان زودرس را با حساسیت 76 درصد و ویژگی 81 درصد دارد.

نتیج  گیری:

 اندازه گیری طول سرویکس با سونوگرافی ترانس واژینال بین ماه سوم و ششم م یتواند زایمان زودرس را پی شبینی کند،این مطالعه اندازه گیری طول سرویکس با سونوگرافی ترانس واژینال در هفته 11 تا 14 حاملگی قابل اطمینان برای پی شبینی زایمان زودرس می باشد.

زبان:
فارسی
صفحات:
388 تا 397
لینک کوتاه:
magiran.com/p2596034 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!