ارائه ساختار بهبودیافته برای اینورتر دو طبقه با قابلیت افزایندگی بالا و جریان ورودی پیوسته مناسب برای سیستم های خورشیدی توان پایین

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

در این مقاله، ساختار بهبودیافته ای برای اینورترهای دو طبقه پیشنهاد می شود که ازقابلیت افزایندگی ولتاژ بالا بدون استفاده از ترانسفورماتور بهره می برد. ساختار پیشنهادی از دو بخش اصلی شامل یک مبدل dc-dc بهبودیافته و نیز یک پل H تشکیل شده است. استفاده از تنها یک کلید در بخش ورودی، نه تنها موجب کاهش هزینه و ابعاد مبدل می گردد بلکه کمینه شدن تعداد حالات کاری (تنها دو حالت کاری) مبدل dc-dc پیشنهادی و در نتیجه ساده تر شدن کنترل آن را نیز در پی دارد. وجود نقطه زمین مشترک در بخش ورودی، قابلیتی است که می تواند حذف جریان نشتی ناشی از سلول های خورشیدی در کاربردهای فتوولتاییک را به همراه داشته باشد. با توجه به پیوستگی جریان ورودی و نیز قابلیت افزایندگی بالای ولتاژ در ساختار پیشنهادی، امکان ردیابی نقطه بیشینه توان در کاربرد سلول های خورشیدی نیز فراهم خواهد بود. امکان کنترل مقدار موثر ولتاژ خروجی ساختار پیشنهادی نیز از طریق کنترل دوره کاری کلید بخش ورودی میسر خواهد بود. در این مقاله، ساختار پیشنهادی معرفی شده و توضیحات تکمیلی درباره حالات کاری مختلف آن به همراه محاسبات مربوط به تحلیل تلفات و بازده ارایه می شود. همچنین مقایسه ای بین ساختار پیشنهادی و تعدادی از ساختارهای موجود ارایه می شود. برای اثبات عملکرد صحیح مبدل پیشنهادی و همچنین درستی محاسبات تیوری، نتایج شبیه سازی در محیط نرم افزار PSCAD ارایه شده است.

زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 13
لینک کوتاه:
magiran.com/p2598585 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!