بهره برداری ریزشبکه های چندگانه متصل به شبکه مقید به مشارکت در بازار انرژی و خدمات جانبی با در نظر گرفتن عدم قطعیت های تولید و مصرف

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

در این مقاله، بهره برداری شبکه توزیع هوشمند در حضور ریزشبکه های چندگانه با در نظر گرفتن مشارکت ریزشبکه ها در بازار انرژی و خدمات جانبی (بازار توان راکتیو و تنظیم رزرو) ارایه می شود. طرح پیشنهادی مابه التفاوت بین هزینه ریزشبکه ها و درآمد آنها در بازارهای مذکور را کمینه می کند. قیود مسیله نیز شامل معادلات پخش توان بهینه AC در شبکه توزیع هوشمند و ریزشبکه های چندگانه، مدل بهره برداری منابع، ذخیره سازها و بارهای پاسخ ده می باشد. در این مسیله در پارامترهای بار، قیمت بازار، توان تجدیدپذیر و ذخیره سازهای سیار عدم قطعیت وجود دارد. لذا برای مدل سازی آنها از بهینه سازی تصادفی مبنی بر روش انتقال بی بو استفاده می شود. علاوه بر این مسیله مذکور دارای ساختار غیرخطی است. در ادامه برای دسترسی به راه حل بهینه از الگوریتم بهینه سازی شیر مورچه استفاده می شود. در نهایت با اجرای طرح پیشنهادی برروی شبکه توزیع و ریزشبکه های استاندارد، نتایج عددی بدست آمده از موارد مطالعاتی مختلف بیانگر قابلیت طرح پیشنهادی در ارتقاء وضعیت بهره برداری شبکه های مذکور نسبت به مطالعات پخش بار است، که این موضوع در کنار دستیابی به وضعیت مالی مطلوب برای ریزشبکه ها حاصل می گردد.

زبان:
فارسی
صفحات:
101 تا 111
لینک کوتاه:
magiran.com/p2598594 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!