تحلیل دینامیکی اثرات سرعت گیر و سرعت کاه ها روی آسایش سرنشینان خودروی پراید با مدل یک چهارم خودرو و بهینه سازی شکل سرعت گیر و سرعت کاه

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

ارتقاء سطح ایمنی در شبکه معابر شهری نقش مهمی در افزایش اعتمادپذیری و کارایی شبکه حمل و نقل دارد و یکی از مهم ترین پارامترهای موثر در افزایش ایمنی،  کنترل سرعت وسایل نقلیه می باشد،  به طوری که موجب کاهش تعداد و شدت تصادفات بین وسایل نقلیه و افزایش ایمنی عبور عابر پیاده می گردد.  در این راستا سرعت گیر و سرعت کاه هانقش مهمی در کاهش سرعت وسایل نقلیه در سطح شهر ایفا می کنند.  متاسفانه در ایران به دلایل بسیاری از جمله طراحی های نادرست،  استفاده بیش از حد و بی مورد از سرعت گیرها و همچنین تعیین محل نصب به صورت سلیقه ای بدون رعایت استانداردهای جهانی باعث شده تا این ابزار در کنترل سرعت خودروها،  کم اثر باشد و این امر موجب شده تا آسیب به سیستم تعلیق خودروها به حداکثر برسد و به تبع آن ناراحتی سرنشینان همه خودروها را از جمله خودروهایی که هنگام عبور از روی سرعت گیرها با سرعت مجاز در حال حرکت هستند،  به دنبال داشته باشد.  یکی از مهم ترین ایراداتی که به سرعت گیرها وارد است نیز تاخیر در خدمات رسانی خودروهای اورژانس و آتش نشانی است.  در این مقاله ابتدا انواع سرعت گیرهای موجود معرفی شده و با ساخت مدل یک چهارم خودروی پراید با جعبه ابزارسیمولینک در نرم افزار متلب،  اثرات آن ها روی خودرو و سرنشینان آن بررسی شده است.  سپس با استفاده از استاندارد ISO 2631-1،  شتاب های عمودی که سرنشینان خودرو در آن احساس راحتی می کنند به دست آمده و با استفاده از الگوریتم ژنتیک،  طرحی جدید که با این استاندارد سازگار باشد برای سرعت گیر و سرعت کاه به دست آمده است.  با استفاده از طرح بهینه سرعت گیر و سرعت کاه در سطح شهر،  خودروهایی که با سرعت مجاز از روی آن ها عبور می کنند سرنشینان آن در منطقه راحتی کامل و خودروهایی که با سرعت غیر مجاز از روی آن ها می گذرند سرنشینان آن در منطقه ناراحتی کامل قرار دارند.

زبان:
فارسی
صفحات:
65 تا 79
لینک کوتاه:
magiran.com/p2607077 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!