تحلیل منظر های توسعه کار آفرینی و اشتغال در ورزش پرورشی و پایه کشور

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
هدف
هدف از این پژوهش شناسایی فرصت ها، چالش ها، و راهکارهای توسعه کارآفرینی و اشتغال در ورزش پرورشی و پایه بود.روش شناسی: روش تحقیق از نوع هدف کاربردی بوده و به روش توصیفی پیمایشی انتخاب شد. جامعه آماری را کلیه افراد صاحب نظر در زمینه اشتغال و کارآفرینی در حوزه ورزش پرورشی و پایه تشکیل می دادند. با توجه به تنوع و غیرقابل شمارش بودن جامعه آماری، با استفاده از روش نمونه گیری به روش قضاوتی، تعداد 164 نمونه انتخاب شد. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بود. روایی صوری(10 نفر)  و نرمال بودن توزیع متغیرها تایید و ضریب پایایی با استفاده از روش آلفای کرونباخ (87/0) به دست آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آماری فریدمن، یومن ویتنی و ویلکاکسون در نرم افزار SPSS استفاده شد.
یافته ها
یافته های پژوهش شامل چهار بخش اصلی حوزه های کارآفرینی، اشتغال، چالش ها و راهکارها بود. یافته ها تفاوت معنی داری را بین وضعیت موجود با ظرفیت بالقوه در حوزه های مختلف کارآفرینی و اشتغال نشان دادند. همچنین بین اولویت مولفه ها در هر دو بخش چالش ها و راهکارها تفاوت معنی داری وجود داشت. همچنین یافته ها نشان داد بین دیدگاه مدرسان و مجریان تنها در چالش های ارتباطی و اطلاعاتی تفاوت معنی داری وجود دارد و در سایر ابعاد تفاوت معنی داری وجود نداشت.
نتیجه گیری
به صورت کلی، براساس یافته های پژوهش می توان گفت که ورزش پرورشی از ظرفیت متنوع و بالایی برای کارآفرینی و اشتغال برخوردار است و لازم است ضمن در نظر گرفتن دیدگاه ها و اولویت های مشخص شده با اتخاد راهکارهای مناسب برای هر بخش از شغل و کسب و کار به رونق این بازار زمینه رشد کارآفرینی و ورود افراد متخصص ورزشی را هر چه بیشتر فراهم نمایند. و  با ارزیابی هر یک از فرصت های اشتغال و کارآفرینی و اقدام در جهت رفع چالش های پیش روی آن ها و روابط بین آن ها به اجرای راهبردهای توسعه دهنده مناسب در این زمینه پرداخت.
زبان:
فارسی
صفحات:
154 تا 182
لینک کوتاه:
magiran.com/p2614940 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!