بررسی اپی ژنتیکی، بیوانفورماتیک دارویی و آزمایشگاهی سیگنال دهی Wnt در درمان سرطان پروستات با استفاده از Blepharis Persica

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
سیگنال دهی Wnt/β-catenin یک مسیر درگیر در اپی ژنتیک و سرطان است که در فرآیندهای سلولی و بدخیمی در سلول های سرطانی پروستات نقش دارد. سیگنال دهی Wnt/β-کاتنین تحت تاثیر مکانیسم های اپی ژنتیکی مانند متیلاسیون DNA، تغییرات هیستون و RNA های غیر کدکننده قرار می گیرد. بنابراین، هدف قرار دادن سیگنالینگ Wnt/β-کاتنین و اپی ژنتیک ممکن است یک استراتژی امیدوارکننده برای درمان سرطان پروستات باشد. Blepharis persica (B. persica) گیاهی با ترکیبات فنلی و فلاونوییدی است که خاصیت ضد سرطانی دارد. با این حال، مکانیسم عمل آن نامشخص است.ما اثرات عصاره B. persica بر سیگنال دهی Wnt/β-catenin در سلول های سرطان پروستات (PC-3) را بررسی کردیم. ما از روش MTT، GC-MS، RT-qPCR، و داکینگ مولکولی برای ارزیابی سمیت سلولی، ترکیب، بیان ژن و برهمکنش های پروتیین-لیگاند عصاره B. persica بر روی سلول های PC-3 استفاده کردیم. ما دریافتیم که عصاره B. persica زنده مانی سلول های PC-3، بیان ژن های (CTNNB1 و SNAIL) در مسیرهدف Wnt را کاهش و بیان ژن های (APC و AXIN) را در مسیر Wnt افزایش می دهد. علاوه بر ایننتایج نشان داد که چهار ترکیب B. persica می توانند FZD7 به عنوان یک گیرنده در مسیر Wnt را مهار کنند.این نتایج نشان می دهد که عصاره B. persica می تواند سیگنالینگ Wnt/β-catenin و اپی ژنتیک را در سلول های PC-3 تعدیل کند و ممکن است پتانسیل درمانی داشته باشد.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
24 تا 32
لینک کوتاه:
magiran.com/p2629552 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!