بررسی تاثیر مکانیزم های دفاعی و فانتزی های مالی بر تمایل به سرمایه گذاری پرخطر (مطالعه موردی سرمایه گذاران یزدی فعال در بورس اوراق بهادار ایران)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

پژوهش حاضر به بررسی تاثیر مکانیزم های دفاعی و فانتزی های مالی بر تمایل به سرمایه گذاری پرخطر (مطالعه موردی سرمایه گذاران یزدی فعال در بورس اوراق بهادار ایران) می پردازد. جامعه آماری پژوهش سرمایه گذاران یزدی فعال در بورس اوراق بهادار ایران می باشد که تعداد آنها 381 به عنوان نمونه پژوهش در نظر گرفته شده است؛ و قلمرو زمانی تحقیق نیز شش ماه اول سال 1402 می باشد. در پژوهش حاضر برای مطالعه مبانی نظری و بررسی پیشینه پژوهش، از روش کتابخانه ای با بهره گیری از کتب و مقالات تخصصی فارسی و لاتین و پایان نامه ها استفاده شده است. علاوه بر این، برای بررسی فرضیه ها، از پرسشنامه استفاده شده است؛ بنابراین، این پژوهش از نوع کاربردی و از حیث روش پیمایشی است. ویژگی های فردی مورد بررسی سرمایه گذاران شامل جنسیت، سابقه فعالیت افراد در بورس وضعیت سنی آنها بوده است. برای اندازه گیری متغیرهای تحقیق از ابزار پرسش نامه (محقق ساخته و اقتباس شده) بوده است. یافته های تحقیق نشان می دهند که بین فانتزی های مالی و تمایل به سرمایه گذاری پرخطر رابطه مثبت وجود دارد. همچنین، بین مکانیزم های دفاعی مالی و فانتزی های مالی رابطه مثبت وجود دارد. مکانیزم های دفاعی مالی از طریق فانتزی های مالی رابطه مثبتی با سرمایه گذاری پرخطر دارد.

زبان:
فارسی
صفحات:
306 تا 333
لینک کوتاه:
magiran.com/p2650497 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!