طراحی الگوی مدیریت بازاریابی فرهنگی با رویکرد حمایت از تولید محصولات و کالاهای ورزشی داخلی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
هدف

تحقیق حاضر باهدف طراحی الگوی مدیریت بازاریابی فرهنگی با رویکرد حمایت از تولید محصولات و کالاهای ورزشی داخلی، انجام گرفته است.

روش شناسی: 

تحقیق حاضر از لحاظ هدف، از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر نوع روش، روش تحقیق آمیخته محسوب می گردد. جامعه آماری در بخش کیفی عبارت بودند از کارشناسان و متخصصان بازاریابی و مدیران فرهنگی و در بخش کمی عبارت بودند از کسانیکه در زمینه تولید، توزیع و فروش محصولات فرهنگی فعال هستند بر ای تجزیه و تحلیل داده ها در بخش کیفی از نرم افزار MAX QDA و در بخش آمار توصیفی و آمار استنباطی با استفاده از نرم افزار SPSS و نرم افزار smartPLS استفاده کردیم.

یافته ها

نتایج بررسی معناداری مقادیر آماره t نشان داد که مقادیر آماره t برای همه گویه ها بیشتر از 2.58 گزارش شد.معروفترین و شناخته شده ترین معیار اندازه گیری این توانایی، شاخص 2 Q است که بر اساس این ملاک مدل باید نشانگرهای متغیر پنهان درونزای انعکاسی را پیش بینی کند. مقادیر بدست آمده از این آزمون مثبت است که نشان دهنده کیفیت مناسب مدل ساختاری است.

نتیجه گیری

نتایج نشان داد که تقویت بخش خصوصی، مدیریت بهینه بازار، برنامه ریزی و سازماندهی محصولات تولیدی در راستای تبلیغ و فروش کالاهای بومی فرهنگی از مهمترین عوامل موثر می باشد.و همچنین استراتژی های مدیریت بازاریابی فرهنگی در قالب دیدگاه تخصصی، شناخت ابعاد بازاریابی فرهنگی، نگرش آکادمیک به بازاریابی فرهنگی، توانمندسازی، تعاملات بین المللی به منظور مدیریت هرچه بهتر بازاریابی فرهنگی در این تحقیق شناسایی شده است.

زبان:
فارسی
صفحات:
415 تا 434
لینک کوتاه:
magiran.com/p2665988 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!