بررسی تاثیر ویژگی اینفلوئنسر های رسانه های اجتماعی فروشگاه های ورزشی بر وفاداری مشتریان با نقش میانجی دوستی ادراک شده

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه و هدف

هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر ویژگی های اینفلوینسرهای رسانه های اجتماعی فروشگاه های ورزشی بر وفاداری مشتریان با نقش میانجی دوستی ادراک شده می باشد.

روش شناسی:

 این پژوهش از نوع توصیفی-علی و با هدف کاربردی انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش تمامی خریداران فروشگاه اینترنتی کالا ورزش می باشند و به دلیل نامحدود بودن جامعه از روش نمونه گیری احتمالی و به کمک فرمول کوکران تعداد اعضای نمونه 384 نفر در نظر گرفته شد. ابزار گردآوری داده در این مطالعه، پرسشنامه می باشد. میزان ضریب آلفای کرونباخ برای پایایی کل پرسشنامه 926/0 به دست آمد. تجزیه و تحلیل داده ها در دو قسمت توصیفی و استنباطی با نرم افزارهای SPSS و AMOS انجام شد. همچنین از معادلات ساختاری نیز در این پژوهش استفاده کردیم.

نتایج

نتایج آزمون فرضیه ها حاکی از آن است که دوستی ادراک شده بر وفاداری به برند تاثیر مستقیم دارد. همچنین متغیر مستقل ویژگی اینفلوینسرهای رسانه های اجتماعی (شباهت علاقه، فراوانی تعامل و تولید محتوای آنلاین) بر وفاداری مشتری به برند به عنوان متغییر وابسته تاثیر مستقیم و غیرمستقیم دارد.

نتیجه گیری

نتایج حاصل از یافته های پژوهش می تواند دید جدیدی نسبت به اثرگذاری اینفلوینسرهای رسانه ها و شبکه های مجازی بر میزان وفاداری مشتریان به فروشگاه های کالاهای ورزشی در ادبیات تحقیق ایجاد کرده و به کسب وکارهایی که برای افرایش فروش و سودآوری به دنبال کمک از این افراد برای افزایش میزان وفاداری و اعتماد مشتریان هستند و همچنین، افراد علاقه مند به پژوهش در این زمینه کمک شایانی نماید.

زبان:
فارسی
صفحات:
107 تا 116
لینک کوتاه:
magiran.com/p2667576 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!