آنالیز اقتصادی و کیفی استفاده از میلگرد بستر در مقایسه با روش مسلح کردن دیوار با شبکه الیاف (وال مش) در فرآیند اجرای وال پست (پروژه مورد بررسی: انبوه سازی مسکن - شهر واوان، استان تهران)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

وال مش توسط لایه های پلاستر بر روی دیوار قرار گرفته و پس از سخت شدن پلاستر جزوی از دیوار به حساب می آید. با وجودی که توری وال مش شبیه یک پارچه ضخیم قابل انعطاف است، اما استحکام فوق العاده بالایی در مقابل کشیده شدن دارد. حال اگر دیوار در اثر هر گونه نیروی خارجی بخواهد در جهت خارج صفحه جابه جایی زیادی داشته باشد لازم است که توری وال مش قرار گرفته بر روی دیوار کشیده شود. اما توری وال مش به واسطه استحکام بالای خود این اجازه را نمی دهد و دامنه جابه جایی دیوار را محدود می کند. درحالی که دیوار می تواند در اثر نیروهای خارجی در محل خود ارتعاش کند و جابه جایی اندکی داشته باشد؛ اما به واسطه وجود وال مش نمی تواند آن قدر تغییر مکان دهد که منجر به فروریختن آن شود. خصوصیت توری وال مش این ویژگی فوق العاده را ایجاد می کند که بدون به وجودآوردن سختی بیش از اندازه برای دیوار به آن امکان تا حدودی انعطاف پذیربودن را می دهد. ضمنا استفاده از این ساختار توری وال مش باعث می شود که وزن و بار دیوار در زمان تکان های حاصل از زلزله یا نیروهای جانبی مشابه به صورت مستقیم به سازه اصلی منتقل نشود و وال مش تا حدودی مانند یک فنر یک ارتباط کشسان بین سازه و دیوار ایجاد کند. این مسیله به آسیب کمتر هم دیوار و هم سازه منجر می شود. همچنین به دلیل افزایش سرعت اجرا و کیفیت فرآیند اجرای دیوار و نیز سازگاری آن با مصالح مختلف کاربرد خوبی در صنعت ساختمان خصوصا انبوه سازی خواهد داشت.

کلیدواژگان:

کنترل کیفیت، وال پست، پلاستر، مهارجانبی دیوار، انبوه سازی مسکن

زبان:
فارسی
صفحات:
77 تا 83
لینک کوتاه:
magiran.com/p2691218 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!