شبیه سازی و تحلیل دروازه منطقی تمام نوری NOT توسط سازوکار XPM با استفاده از تداخل سنج ماخ زندر مبتنی بر تقویت کننده نوری نیمه هادی بلور فوتونی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
در این مقاله شبیه سازی و تحلیل دروازه منطقی تمام نوری NOT با استفاده از تقویت کننده نوری نیمه هادی بلور فوتونی (PC-SOA) مبتنی بر تداخل سنج ماخ زندری و سازوکار غیرخطی مدوله سازی فاز متقابل انجام گرفته است. توالی پالس نوری ورودی مورداستفاده در طراحی از نوع بازگشت به صفر است. باانرژی قطار پالس ورودی 4fJ و جریان تزریق 1mA، مناسب ترین حالت برای دروازه منطقی NOT با نرخ بیت 80 Gbps به دست آمده است. برای حل معادلات نرخ و انتشار از روش عددی تفاضل محدود استفاده شده است. همچنین در این مقاله برای عملکرد مناسب و بازدهی بهتر دروازه منطقی تمام نوری NOT، پارامترهای اثر الگو ، نسبت خاموشی، بازده تبدیل ، نسبت تضاد، ضریب کیفیت و بازیابی بهره به صورت هم زمان موردبررسی قرارگرفته است. پارامتر مهم دیگری که در بهبود PC-SOA و همچنین مقدار نرخ بیت نقش اساسی دارد، طول عمر حامل است. در انتشارات قبلی ارایه شده این پارامتر در معادلات PC-SOA به صورت مقدار ثابت در نظر گرفته شده است بنابراین می تواند خطای نتایج را تا حدی افزایش دهد. اما در این مقاله، ساختار هر PC-SOA و مواد استفاده شده در آن براساس یک مدل تجربی و معتبر است. درنتیجه، محاسبات طول عمر حامل که وابسته به تغییرات چگالی حامل است با دقت محاسبه می شود. همچنین با توجه به نتایج به دست آمده، PC-SOA عملکرد منطقی بهتری نسبت به SOA معمولی از خود نشان می دهد و به دلیل طول بسیار کمتر از SOA، می تواند کاندیدای بسیار مناسبی برای مدارهای نوری مجتمع باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
55 تا 66
لینک کوتاه:
magiran.com/p2692985 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!