بررسی اثربخشی راهبردهای کمک خواهی تحصیلی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان در میان دانش آموزان دارای اختلال یادگیری (مطالعه موردی دانش آموزان ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران)

نویسنده:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

هدف از این پژوهش بررسی " اثربخشی راهبردهای کمک خواهی تحصیلی بر عملکرد تحصیلی در دانش آموزان دارای اختلال یادگیری " بود تحقیق حاضر از لحاظ هدف جز تحقیقات کاربردی و از لحاظ اجرا توصیفی از نوع تحقیقات نیمه آزمایشی است. جامعه آماری تحقیق حاضر، شامل کلیه دانش آموزان دارای اختلال یادگیری در مقطع ابتدایی آموزش و پرورش منطقه 8 شهر تهران در سال تحصیلی 1401-1402 بود به منظور تعیین حجم نمونه منطبق با طرح پژوهشی تعداد 60 نفر به روش تصادفی در دو گروه 30 نفره یک گروه آزمایش و یک گروه کنترل جایگزین شد. برای گردآوری داده ها از بسته آموزشی راهبردهای کمک خواهی و مقیاس عملکرد تحصیلی تیلور و همکاران استفاده شد تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس چند متغیری در نرم افزار آماری SPSS نسخه 22 انجام شد. نتایج نشان داد میانگین نمرات پس آزمون عملکرد تحصیلی در گروه آزمایش بیشتر از گروه کنترل(01/0>p و 809/18= (57 و 1)F. است. بدین معنا که روش راهبردهای کمک خواهی بر مولفه های عملکرد تحصیلی موثر بوده است.

زبان:
فارسی
صفحات:
297 تا 308
لینک کوتاه:
magiran.com/p2696527 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!