شناسایی و اولویت بندی مسائل راهبردی صنعت فرآورده های غذایی و آشامیدنی ایران ا با رویکرد دلفی فازی و ارائه راهکارهایی جهت رفع این مسائل

نویسنده:
پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

یکی از شاخص های مهم توسعه و همچنین شرط اساسی جهت ارتقای سطح رفاه در هر جامعه دسترسی مردم به انواع مواد غذایی و آب سالم می باشد تا آنجایی که هیچ کشوری نمی تواند برنامه های توسعه را بدون فراهم ساختن مواد غذایی و آشامیدنی سالم و در دسترس برای اقشار مختلف جامعه دنبال نماید. لذا این پژوهش به دنبال شناسایی مسایل راهبردی صنعت مواد غذایی و آشامیدنی و اولویت بندی آن ها است. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ جمع آوری اطلاعات به صورت توصیفی- پیمایشی و از نظر روش تحقیق به صورت تحقیق آمیخته ترکیبی می باشد. برای شناسایی مسایل راهبردی در صنعت ایران از بررسی متون و گزارش های معتبر و مصاحبه عمیق با خبرگان استفاده می شود. بعد از جمع آوری اطلاعات با استفاده از روش کدگذاری باز داده های گردآوری شده تحلیل و مسایل راهبردی احصا و با استفاده از رهیافت دلفی فازی مسایل راهبردی اولویت بندی شده اند. نتایج تحقیق حاکی از آن است که مهم ترین مسایل راهبردی صنعت عبارت از ضعف نظام توزیع، ضعف نظام بانکی در ارایه تسهیلات، نرخ بالای تورم، پراکنش نامناسب استقرار صنایع تبدیلی و تکمیلی بدون توجه به پتانسیل های بخش کشاورزی، بهره وری پایین نیروی انسانی است.

زبان:
فارسی
صفحات:
206 تا 223
لینک کوتاه:
magiran.com/p2697240 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!