برنامه ریزی احتمالاتی سیستم های ذخیره ساز انرژی در یک ریز شبکه با نفوذ بالای واحدهای تجدیدپذیر با در نظر گرفتن قیود قابلیت اطمینان

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

با افزایش نفوذ انرژی های تجدیدپذیر در ریزشبکه های الکتریکی، استفاده از سیستم های ذخیره ساز انرژی به منظور بهبود قابلیت اطمینان ریزشبکه بیش از پیش مورد توجه قرارگرفته است. در این مطالعه، یک الگوریتم جدید برای برنامه ریزی ذخیره سازی انرژی به منظور مدیریت ریزشبکه با روشی مطمئن پیشنهاد شده است. با توجه به تاثیر استراتژی های بهره برداری مختلف ریزشبکه بر برنامه ریزی سیستم های ذخیره ساز انرژی، عملکرد ریز شبکه با در نظر گرفتن استراتژی های قابلیت اطمینان محور و هزینه محور بررسی شده است. برنامه ریزی سیستم های ذخیره ساز انرژی در هر دو افق برنامه ریزی هفتگی و روزانه انجام می شود. به منظور در نظر گرفتن صحیح عدم قطعیت های مرتبط با مسئله برنامه ریزی چندهدفه، مدل های احتمالاتی مختلفی برای پارامترهای موجود در شبکه ارائه شده است و به صورت مسئله برنامه ریزی خطی عدد صحیح مختلط (MILP) بیان شده اند. با اجرای روش پیشنهادی بر سیستم تست 33 شینه IEEE اصلاح شده، اثربخشی این روش برای ارزیابی قابلیت اطمینان ریز شبکه ها و مدیریت ذخیره سازهای انرژی بررسی شده است و نتایج به دست آمده بهره وری این روش را تایید می کند.

زبان:
فارسی
صفحات:
35 تا 68
لینک کوتاه:
magiran.com/p2704500 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!