ارزیابی کارایی اطلاعات سیستم بهای تمام شده در سازمان آموزش، ترویج و تحقیقات کشاورزی، به منظور بهبود وضعیت عملکرد و گزارشگری مالی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

چکیدههدف از این مطالعه بررسی تاثیر بهبود کارایی سیستم قیمت تمام شده با استفاده از تکنیک های مناسب و بروز بر اهداف سازمانی شامل: بهبود پاسخگویی، قابلیت بودجه ریزی عملیاتی و بهبود شفافیت اطلاعات، بهبود تصمیم گیری مدیران، کارایی و بهبود اثربخشی است. سازمان مورد مطالعه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی است. بدین منظور پرسشنامه ای مشتمل بر 77 سوال که در قالب ابعاد مدل هفت اس مکینزی، از نمونه ای متشکل از 403 نفر از مدیران و کارشناسان سازمان مورد مطالعه، جهت دریافت اطلاعات توزیع شد و با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی (PLS) تحلیل گردید. . نتایج حاکی از آن است که از دید مدیران و کارکنان سازمان آموزش، ترویج و تحقیقات کشاورزی، افزایش کارایی سیستم بهای تمام شده منجر به بهبود پاسخگویی، افزایش قابلیت بودجه ریزی عملیاتی و بهبود شفافیت اطلاعات، بهبود تصمیم گیری مدیران، بهبود کارایی و بهبود اثربخشی در سازمان مورد مطالعه خواهد شد.در مدل نهایی، بیشترین ضریب مسیر متعلق به نقش اطلاعات سیستم قیمت تمام شده در قابلیت بودجه ریزی عملیاتی و بهبود شفافیت اطلاعات (0.798) و کمترین ضریب مسیر متعلق به تاثیر بهبود کارایی سیستم مذکور بر بهبود کارایی و بهبود اثربخشی (0.222) است.

زبان:
فارسی
صفحات:
275 تا 290
لینک کوتاه:
magiran.com/p2704777 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!