تاثیر بازی وارسازی بر وفاداری مصرف کننده با توجه به نقش میانجی نگرش نسبت به برند و قصد درگیری
در این پژوهش هدف اصلی بررسی تاثیر بازی وارسازی بر وفاداری مصرف کننده با توجه به نقش میانجی نگرش نسبت به برند و قصد درگیری می باشد.
از لحاظ روش جمع آوری داده ها، این پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است و از نظر هدف نیز کاربردی است. جامعه آماری پژوهش حاضر، مشتریان و خریداران ایرانی سراسر کشور، فروشگاه اینترنتی دیجی کالا می باشد. روش نمونه گیری، نمونه گیری در دسترس است. ابزار رایج پرسشنامه (آنلاین)، ابزار اصلی برای جمع آوری داده های این پژوهش است. در طرف دیگر برای ارزیابی پایایی پژوهش از ضریب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی استفاده شده است. از آزمون سوبل نیز برای سنجش معناداری تاثیر متغیر میانجی استفاده می شود. همچنین داده های پژوهش در قالب مدل سازی معادله های ساختاری مبتنی بر روش حداقل مربعات جزئی و با استفاده از نرم افزار Amos تحلیل می شود.
این مدل که شامل تاثیر مستقیم بازی وارسازی بر وفاداری مصرف کننده و همچنین تاثیر بازی وارسازی از طریق میانجی گری نگرش نسبت به برند و قصد درگیری بر وفاداری مصرف کننده بود، مولفه های آن مورد آزمون قرار گرفت. همچنین در ارزیابی بخش ساختاری مدل بین سازه های درون زا و برون زا ارتباط قوی برخوردار است و مدل کلی پژوهش از برازش مطلوبی برخوردار است.
پس از تجزیه و تحلیل اطلاعات مشخص شد که بازی وارسازی (سودمندی درک شده، درک سهولت استفاده، اثر اجتماعی درک شده، لذت درک شده) از طریق متغیر میانجی نگرش نسبت به برند و قصد درگیری، به طور مستقیم و غیر مستقیم بر وفاداری مصرف کننده تاثیر مثبت و معناداری دارد.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.