شناسایی والویت بندی عوامل تسهیل کننده و بازدارنده تربیت دانش آموزان کارآفرین در هنرستان های فنی حرفه ای به منظور ارائه یک مدل مناسب.

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
هدف

هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل تسهیل کننده و بازدارنده تربیت کارآفرینی هنرجویان در استان های شمال غرب کشور و نواحی 15-18-5 تهران بوده است. نوع پژوهش آمیخته (کیفی، کمی) مبتنی بر روش تحلیل محتوا بود. جامعه آماری این پژوهش را اساتید دانشگاه های فنی و حرفه ای، صنعتی و هنرآموزان هنرستان های آموزش وپرورش تشکیل دادند.

روش شناسی: 

روش نمونه گیری به صورت نمونه گیری هدفمند تا جایی ادامه یافت که با استفاده از مصاحبه نیمه ساختاریافته سرجمع با 25 نفر از اعضای نمونه به اشباع نظری رسید. برای اعتبارسنجی و به دست آوردن روایی داده ها از دو روش بازبینی مشارکت کنندگان و سه سوژه سازی در پژوهش و پایایی مصاحبه ها به روش پیاده سازی عینی و دقیق گفتار مصاحبه شوندگان استفاده کرده است. جهت اطمینان از پایایی از روش توافق بین دو کدگذار استفاده شده است. ضریب توافق بین دو کدگذار 96/0 بود. در ادامه با استفاده از نتایج حاصل از بررسی مبانی نظری و پیشینه پژوهش و تجزیه وتحلیل محتوای مصاحبه های انجام گرفته، شاخص ها و معیارهای اولیه عوامل تسهیل کننده و بازدارنده تربیت هنرجویان از طریق نرم افزار(MAXQDA) احصاء شد. تعداد  1846 کدباز اشباع شده استخراج و از تلفیق آنها تعداد 8  کد محوری و از تلفیق آن ها نیز تعداد 4 کد انتخابی احصاء گردید. پس از طی سه مرحله کدگذاری الگو ارائه شده است.

یافته ها

نتایج کسب شده نشان داد که کلا پنج عامل در تربیت هنرجو دخیل دارد. این عوامل عبارت اند از 1- عوامل سازمانی 2- عوامل فیزیکی 3- عوامل تسهیل کننده 4 - عوامل بازدارنده بود.

زبان:
فارسی
صفحات:
72 تا 87
لینک کوتاه:
magiran.com/p2708732 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!