ارائه مدل ارزیابی رفتار کارآفرینانه مدیران بخش دولتی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
هدف

این پژوهش به ارائه مدل ارزیابی رفتار کارآفرینانه مدیران بخش دولتی پرداخته است. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها آمیخته از نوع اکتشافی می باشد.

مواد و روش ها

در مرحله کیفی از مصاحبه با 10 نفر به شیوه غیرتصافی (هدفمند) و روش گلوله برفی برای حصول به اشباع نظری و برای غربال گری یافته ها از 30 نفر به روش قضاوتی برای رسیدن به اجماع استفاده شد. در مرحله کمی تحقیق، از مدیران دستگاه های دولتی استان گلستان به تعداد 1006 نفر و حجم نمونه آماری با استفاده از جدول کرجسی و مورگان به تعداد 278 نفر برآورد گردید. روش نمونه گیری در این مرحله به روش تصادفی ساده صورت پذیرفت بدین صورت که مدیران در سه سطح مدیر عالی، مدیر میانی و مدیر سطوح پایین تر تقسیم شده و از بین آنها نمونه انتخاب گردید.

یافته ها

نتایج تحلیل عاملی اکتشافی نشان داد که ساختار نظام مدیریت، وجود فضای نوآوری و خلاقیت، چشم انداز استراتژیک و ارتباطات اثربخش به عنوان ابعاد اصلی شناسایی شدند و این ابعاد با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی مورد تایید قرار گرفت. نتایج ارزیابی وضعیت موجود مولفه ها و ابعاد نشان داد که ساختار نظام مدیریت، وجود فضای نوآوری و خلاقیت، چشم انداز استراتژیک و ارتباطات اثربخش بیشتر از سطح متوسط می باشند و در سطح مناسبی قرار دارند. اولویت بندی و روابط علی نشان داد در بین عوامل فرعی شبکه سازی در سازمان (اثرگذار)، سیستمهای بازخور (اثرگذار)، بازخورهای محیطی (اثرگذار)، گسترش و استفاده از روابط بین فردی (اثرگذار)، آزادی در طرح ایده های نوآورانه (اثرپذیر)، تشویق و ترغیب به ایده پردازی (اثرپذیر)، اجرای ایده های جدید (اثرگذار)، انعطاف پذیری در برابر تغییرات محیطی (اثرگذار)، بهره برداری از فرصت ها (اثرگذار)، چشم انداز در سازمان (اثرگذار) دراولویت اول تا دهم قرار دارد.

نتیجه گیری

در نهایت مدل شبکه عصبی با مشخصات تعداد تابع عضویت ورودی سه تابع، و تابع مثلثی با خروجی تابع عضویت ثابت، روش قاعده سازی گرید پارتیشن و با تعداد تکرار 50 Epochs و روش بهینه آموزش هیبریدی و با سیستم فازی ممدانی دارای سیستم مناسب برای تمامی ابعاد بوده است.

زبان:
فارسی
صفحات:
526 تا 541
لینک کوتاه:
magiran.com/p2715512 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!