تبیین رقابت پذیری پایدار از طریق موفقیت بین المللی و نوآوری باز در شرکت های خلاق کوچک و متوسط: نقش تعدیل گر قابلیت اتحاد دیجیتال

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
امروزه، دستیابی به موفقیت و رقابت پذیری پایدار توسط شرکت ها به ویژه برای شرکت های کوچک و متوسط به دلیل محدودیت منابع، بسیار مشکل است. بنابراین دستیابی به این مهم، نیازمند خلاق بودن شرکت ها، به کارگیری رویکردها و راهبردهای جدید برای ورود به بازارهای بین المللی است. ازاین رو، هدف این مطالعه، بررسی نقش تعدیل گری قابلیت اتحاد دیجیتال در رابطه بین نوآوری باز بین المللی، موفقیت بین المللی و رقابت پذیری پایدار در بین شرکت های خلاق کوچک و متوسط است. این پژوهش از انواع بررسی های فرضیه ای و استنتاجی است که پیامدهای کاربردی دارد. جامعه آماری پژوهش شامل شرکت های خلاق کوچک و متوسط ایرانی است. گردآوری داده ها از طریق پرسش نامه استاندارد و با نظرات مدیران جامعه آماری انجام شده است. داده های گردآوری شده به روش الگوسازی معادلات ساختاری توسط نرم افزارهای SPSS24 و SmartPLS3 تحلیل شده اند. یافته ها نشان می دهند که نوآوری باز بین المللی بر موفقیت بین المللی و رقابت پذیری پایدار، اثر مستقیم دارد. نقش میانجی موفقیت بین المللی در رابطه بین نوآوری باز بین المللی و رقابت پذیری پایدار، معنادار حاصل شد. از سوی دیگر، رابطه بین نوآوری باز بین المللی و موفقیت بین المللی نیز توسط قابلیت اتحاد دیجیتال تعدیل می شود. این مطالعه با ارائه الگوی مفهومی جدید نشان می دهد که شرکت های خلاق کوچک و متوسط برای رسیدن به رقابت پایدار، نیازمند نوآوری باز بین المللی و قابلیت اتحاد دیجیتال هستند که اهمیت زیادی برای موفقیت بین المللی آنها دارند.
زبان:
فارسی
صفحات:
69 تا 108
لینک کوتاه:
magiran.com/p2715662 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!