فراوانی ضایعات دریچه ای قلب در اجساد بالغین ارجاعی به سازمان پزشکی قانونی کشور در سال 1382

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
اختلالات دریچه ای قلب دسته مهمی از بیماری های قلبی عروقی را شامل می شوند که در جوامع مختلف و بسته به عوامل زمینه ای، سن و جنس می توانند شیوع متفاوتی داشته باشند. هدف از این مطالعه بررسی فراوانی ضایعات دریچه ای قلب در اجساد افراد بالغی است که در سال 1382 به سازمان پزشکی قانونی کشور ارجاع شدند.
روش بررسی
این بررسی توصیفی بر روی 500 مورد از اجساد بالغینی که در سال 1382 به سازمان پزشکی قانونی کشور ارجاع شده بودند انجام شد. ضایعات دریچه ای قلب با معاینه ماکروسکوپی و میکروسکپی تحت بررسی قرار گرفتند.
یافته ها
401 جسد (%80) مرد و 99 جسد (%20) زن بودند و بیشترین موارد در گروه سنی 19-44 سال (%64.8) قرار داشتند. در 86 جسد (%17.2) وزن قلب بیش از حد طبیعی بود. در مجموع در 28 جسد (%5.6) ضایعات دریچه ای به دست آمد که بیشتر در گروه سنی 45-64 سال بودند. شایعترین ضایعه، ضایعات اسکلروتیک دریچه آئورت (%2.8) بود، پس از آن پرولاپس دریچه میترال (%1.4)، ضایعات روماتیسمی (%1)، دریچه آئورت دولتی (%0.2) و اندوکاردیت عفونی دریچه تریکوسپید (%0.2) بیشترین فراوانی را داشتند.
نتیجه گیری
شیوع بیشتر اختلالات دریچه ای در گروه سنی بالاتر به دلیل فراوانی بیشتر ضایعات دریچه ای وابسته به سن در این گروه سنی بود که عمدتا شامل ضایعات اسکلروتیک دریچه آئورت می باشد و ضمنا اکثر این نمونه ها وزن قلب بیشتر از حد طبیعی و سابقه مثبت فشار خون بالا در زمان حیات داشتند. شیوع نسبی سایر ضایعات مورد مطالعه با آمارهای موجود در منابع معتبر علمی و نیز سایر تحقیقات انجام شده در این زمینه، همخوانی داشت.
زبان:
فارسی
در صفحه:
63
لینک کوتاه:
magiran.com/p326293 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!