اینفرا کوکسیژئال ساکروپکسی در پرولاپس های درجه ΙΙΙ و VΙ لگنی؛ یک مطالعه آینده نگر

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
پرولاپس کاف واژن عارضه تاخیری هیسترکتومی است. ترمیم آن با جراحی استاندارد ساکروکولپوپسکی از طریق لاپاراتومی و با موربیدیتی قابل توجه می باشد. جراحی جدید، اینفرا کوکسیژئال ساکروپسکی، از طریق واژینال با زمان عمل کوتاه تر و موربیدیتی کم می باشد. هدف از انجام این مطالعه ارزیابی نتایج این نوع جراحی در درمان پرولاپس واژن است.
روش بررسی
در این مطالعه مشاهده ای آینده نگر، 26 بیمار که با علایم کلینیکی پرولاپس کاف واژن به درمانگاه زنان بیمارستان امام خمینی مراجعه نمودند، تحت عمل جراحی اینفرا کوکسیژئال ساکروپسکی قرار گرفتند. در پی گیری 3، 6، 18، 24 ماهه بیماران نتیجه عمل جراحی از نظر بهبودی پرولاپس و مشکلات حین و بعد از جراحی مانند هماتوم، پرفوراسیون رکتوم و عفونت و نیز بهبود علایم سندرم فورنیکس خلفی همراه)اضطرار ادراری، شب ادراری، درد لگنی(بررسی گردید.
یافته ها
در این بیماران هیچ نوع عارضه جراحی مشاهده نشد. بیماران 24 ساعت پس از جراحی مرخص شدند. در ویزیت های پیگیری 18 ماهه، پرولاپس در 96.2% موارد، اضطرار ادراری 88.8%، شب ادراری 92.6% و درد لگنی 77% بهبودی یافتند. فقط یک مورد (%3.8) پس زدگی نوار (tape) اتفاق افتاد.
نتیجه گیری
با توجه به آسان بودن جراحی اینفرا کوکسیژئال ساکروپکسی و کم خطر بودن آن و عوارض بسیار کمتر و طول مدت و اقامت کمتر بیمار در بیمارستان نسبت به روش استاندارد)ساکروکولپوپکسی(می توان آن را جهت درمان بیماران با پرولاپس های درجه III و IV کاف واژن استفاده کرد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
39
لینک کوتاه:
magiran.com/p439377 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!