بررسی کارایی روش الکترولیز در حذف فسفر از پساب تصفیه خانه های فاضلاب

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
اگرچه فرآیندهای تصفیه اولیه و ثانویه وقتی که با گندزدایی تکمیل شده باشد، (تصفیه متداول فاضلاب) می تواند 85 درصد BOD و جامدات معلق و تقریبا همه موجودات بیماریزا را حذف نماید، لیکن بعضی از آلودگی ها از قبیل نیتروژن، فسفر، COD محلول و فلزات سنگین به میزان کمتری حذف می شوند.
این امر خاصه وقتی که مقادیر زیادی از فاضلاب تصفیه شده به یک جریان آب سطحی با دبی کم یا اکوسیستم حساس تخلیه می شود مشکلی اساسی به حساب می آید. هدف از انجام این تحقیق بررسی کارایی روش الکترولیز جهت حذف فسفر از پساب تصفیه خانه های فاضلاب بوده است.
روش بررسی
مطالعه از نوع تجربی- کاربردی بود و به این منظور پایلوتی در محل آزمایشگاه میکروبیولوژی آب و فاضلاب دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی تهران با ظرفیت 20 لیتر با جریان پیوسته، احداث گردید، راکتور در دبی ها، پتانسیل های الکتریکی و غلظت های مختلف پساب راهبری شد.
یافته ها
بکارگیری پلیت های آلومینیوم در آند به عنوان عامل فلوکه کننده در پساب در روش الکترولیز حذف فسفر را حدود 90.1 درصد نشان داد.
نتیجه گیری
می توان انتظار داشت فرآیند الکترولیز با مزایایی از قبیل هزینه های بهره برداری پایین، جنبه های بهداشتی و زیست محیطی مطلوب، حجم کم لجن تولیدی، بازده بسیار بالا، چشم انداز مطلوبی در حذف فسفر و دیگر مواد آلاینده مشابه از آب و فاضلاب بدست آورد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
36
لینک کوتاه:
magiran.com/p450342 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!