ارزیابی عملکرد اورژانس یش بیمارستانی در بیماران انتقال داده شده به بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص)

پیام:
چکیده:
زمینه و اهداف
مراقبت های یش بیمارستانی یک جزء سرنوشت ساز در درمان بیماران بد حال می باشد. امروزه در سیستم مراقبت سلامت شهری، عموما بررسی و درمان اولیه بیماران بحرانی توسط اورژانس یش بیمارستانی صورت میگیرد و هر چه این برخورد صحیحتر، دقیقتر و سریعتر باشد، میزان مرگ و میر و معلولیتهای ناشی از بیماری ها کاهش و اعتماد مردم به این سیستم افزایش می یابد. جهت ارتقا کیفیت در چگونگی ارا خدمات درمانی یش بیمارستانی بایستی وضعیت موجود مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. با توجه به اهمیت این موضوع و عدم وجود مطالعات مشابه در ایران، این ژوهش با هدف ارزیابی عملکرد کیفی اورژانس یش بیمارستانی و مقایسه آن با استاندارد های جهانی انجام شده است.
روش بررسی
نوع ژوهش توصیفی _ مقطعی می باشد. با استفاده از روش نمونه گیری آسان، 500 بیمار منتقل شده توسط اورژانس یش بیمارستانی بر اساس رسشنامه و مصاحبه با تکنسین اورژانس مورد بررسی قرار گرفتند و اطلاعات خام با استفاده از شاخص های آماری توصیفی تفسیر شدند.
یافته ها
میانگین زمان رسیدن فوریت ها از یگاه اورژانس به محل حادثه 12 دقیقه و 54 ثانیه با انحراف معیار 1 دقیقه و 24 ثانیه و از محل حادثه به بیمارستان34 دقیقه و 37 ثانیه با انحراف معیار 2 دقیقه و 40 ثانیه بود. میانگین زمان از اعلام موریت به یگاه تا رسیدن به بیمارستان 47 دقیقه و 31 ثانیه بود. در 3/92 درصد از افراد فشار خون، 88 درصد تعداد نبض، 07/83 درصد تعداد تنفس در دقیقه، 15/71 درصد دمای بدن و در 07/73 درصد موارد GCS اندازه گیری شده بود. 93 درصد بیماران آنژیوکت داشتند که 95/84 درصد آنها کار می کرد. نوع برخورد و اقدامات درمانی انجام شده جهت هر یک از این تشخیصها در مقایسه با روتکلهای استاندارد جهانی تفاوت قابل ملاحظه ای داشتند.
نتیجه گیری
نتایج ژوهش ما نشان می دهد به منظور بهبود ارا مراقبتهای یش بیمارستانی ضروری است که بررسی های منظم کیفی، بهبود تجهیزات، اراء کیفی کوریکولوم آموزشی و روتکلهای درمانی لحاظ گردد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
43
لینک کوتاه:
magiran.com/p471773 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!