بررسی مقایسه و ارزشیابی روش های مختلف کنترل کیفی و تعیین خلوص رادیو شیمیایی کیت های پپتیدی جدید - Octreotide Tyr3-HYNIC-Tricine-99mTc-EDDAو HYNIC-Tricine-99mTc-EDDA-Octreotate-Tyr3 جهت تصویربرداری از تومورهای با رسپتور مثبت سوماتوستاتینی

پیام:
چکیده:
مقدمه
استفاده از پپتیدهای نشاندار در پزشکی هسته ای از اهمیت ویژه ای برخوردار است. آنالوگ های سوماتوستاتین نشاندار شده با رادیونوکلیدهای مختلف برای تشخیص و یا درمان تومورهای با رسپتور مثبت سوماتوستاتینی به طور گسترده ای در حال تحقیق و استفاده می باشند. نشان دارسازی آنالوگ های سوماتوستاتین با 99mTc به عنوان رادیونوکلید جایگزین 111In نیازمند اجرای روش های کنترل کیفی مختلف جهت تعیین میزان نشان دارسازی و پایداری کمپلکس ایجاد شده جهت استفاده در کلینیک می باشد.
روش بررسی
جهت ارزیابی و مقایسه روش های مختلف تعیین خلوص رادیو شیمیایی، سه روش مختلف بررسی با یکدیگر مقایسه شده اند که شامل کروماتوگرافی مایع با کارآیی بالا (HPLC)، کروماتوگرافی لایه نازک (TLC) و استخراج فاز جامد با ستون کوچک (Sep-Pak) می باشند.
یافته ها
هر سه روش کارآیی لازم برای تعیین خلوص رادیو شیمیایی کیت های پپتیدی ذکر شده را داشتند، اگر چه استفاده از HPLC دقیق تر و موثرتر از بقیه روش ها بود.
نتیجه گیری
استفاده از HPLC به عنوان دقیق ترین و کاراترین روش جهت خلوص رادیوشیمیایی کیت های پپتیدی می باشند. استفاده از TLC یا Sep-Pak در صورت در دسترس نبودن HPLC در کلینیک های پزشکی هسته ای و پس از آموزش و به دست آوردن تجربه کافی برای ارزیابی کیت های پپتیدی پیشنهاد می شود.
زبان:
فارسی
صفحات:
28 تا 34
لینک کوتاه:
magiran.com/p482195 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!