تاثیر بازدید منزل بر پذیرش مجدد بیماران مبتلا به نارسایی قلبی

چکیده:
مقدمه
در حال حاضر پذیرشهای مجدد بیمارستانی بیماران مبتلا به نارسایی قلبی به دلیل ماهیت مزمن و عود بیماری و عوارض ناشی از آن بحث بسیار مهمی را در عرصه بهداشت و درمان بوجود آورده است. بررسی های متفاوت نشان داده اند که بازدید منزل بر کاهش پذیرش های مجدد و مرگ این بیماران موثر می باشد.
هدف
تعیین تاثیر بازدید منزل بر پذیرش مجدد مبتلایان به نارسایی قلبی طی شش ماه پس از ترخیص از بیمارستان. نوع پژوهش: این پژوهش از نوع کارآزمایی در عرصه با گروه کنترل بوده است که تعداد 100 بیمار مبتلا به نارسایی قلبی به روش نمونه گیری مستمر انتخاب شدند و از همان ابتدا بعد از همگون سازی به صورت تصادفی به دو گروه مورد (50= n) و شاهد (50= n) تقسیم و اطلاعات مورد نیاز در زمان انتخاب نمونه با استفاده از پرسش نامه به روش مصاحبه و مطالعه پرونده های پزشکی جمع آوری گردید و فرم ثبت دفعات پذیرش مجدد به نمونه های هر دو گروه داده شد. برای گروه مورد در طی شش ماه پس از ترخیص سه بازدید صورت گرفت و در پایان دوره پیگیری تعداد دفعات پذیرش مجدد در دو گروه با هم مقایسه شد.
نتایج
نتایج بیانگر آن بود که گروه مورد دفعات پذیرش مجدد کمتری نسبت به گروه شاهد داشته و این تفاوت از نظر آماری معنی دار بود (044/0= P و096/0 = Z). همچنین تعداد روزهای بستری مجدد گروه مورد نیز کمتر از گروه شاهد بوده که این تفاوت نیز ازنظر آماری معنی دار بوده است (017/0 = P و 39/2 = t).
بحث و نتیجه گیری
نتایج حاصل از این بررسی نشان داد که انجام بازدید منزل برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی باعث کاهش پذیرش مجدد آنان می شود. پیشنهاد می شود که باانجام بازدیدهای منزل مدون و منظم از عوارض بیماری و وخیم تر شدن آن جلوگیری شود تا بدین ترتیب از پذیرش های مجدد و هزینه های بهداشتی ناشی از آن کاسته گردد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
7
لینک کوتاه:
magiran.com/p487584 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!