شکست مکرر لانه گزینی: مروری بر علل احتمالی و روش های تشخیصی و درمانی موجود

پیام:
چکیده:
با وجود تحقیقات بسیاری که در زمینه باروری و لقاح آزمایشگاهی صورت گرفته است؛ بیش از نیمی از جنین های منتقل شده در سیکل های لقاح آزمایشگاهی و میکرواینجکشن (IVF/ICSI) لانه گزینی پیدا نمی کنند.
دلائل شکست مکرر در لانه گزینی شامل کاهش پذیرش اندومتر، نقص رشد جنین و یا عوامل چندگانه می باشد. از اختلالات رحمی، اندومتر نازک، تغییر در بروز مولکول های چسبان و عوامل ایمونولوژی باعث کاهش پذیرندگی اندومتر می شوند؛ در حالیکه اختلالات ژنتیکی در مرد و یا زن، شامل اختلالات کروموزومی اسپرم و تخمک، آنوپلوییدی جنین و نیز سخت شدگی زونا پلوسیدا از علل جنینی عدم لانه گزینی می باشند؛ همچنین در وضعیت های بالینی مانند اندومتریوز، سندرم تخمدان پلی کیستیک و هیدروسالپنکس به دلیل اشکال توام در کیفیت تخمک و اندومتر، کاهش لانه گزینی به دنبال انتقال جنین روی می دهد. در این مقاله پس از مرور علل احتمالی و روش های مختلف ارزیابی بیماران با سابقه عدم لانه گزینی پس از IVF/ICSIهای مکرر، در مورد درمان های پیشنهاد شده در این باب از جمله تحریک اندومتر، هیستروسکوپی، میومکتومی، ایمونومدولاتورها، تشخیص ژنتیکی پیش از لانه گزینی جنین (PGD)، کمک به خارج شدن جنین از پوسته زونا (Assisted hatching)، انتقال تخم به داخل لوله فالوپ (ZIFT)، کشت همزمان جنین با سایر سلولها (Co-cultures)، انتقال جنین در مرحله بلاستوسیست، سالپنژکتومی در موارد هیدروسالپنکس و غیره بحث شده است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
380
لینک کوتاه:
magiran.com/p512206 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!