اخبار لوله های فولادی

چکیده:
کاهش وابستگی به گاز ترکمنستان با خط لوله شمال و شمال شرق کشورعلیرضا غریبی با تاکید بر شتاب گیری روند اجرایی طرح خط انتقال گاز 48 اینچ شمال و شمال شرق کشور گفت: «احداث این خط انتقال، علاوه بر تقویت شبکه گاز استان های شمال و شمال شرق، واردات گاز از ترکمنستان را به میزان چشمگیری کاهش خواهد داد.»مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با بیان اینکه خط انتقال شمال و شمال شرق در مسیری به طول تقریبی 800 کیلومتر از پارچین استان تهران تا سنگ بست استان خراسان رضوی در دست اجراست، افزود: «این خط انتقال گاز، ضمن تقویت شبکه گازسانی استان های سمنان، مازندران و گلستان، موجب خواهد شد وابستگی به گاز وارداتی از ترکمنستان، به طور چشمگیری کاهش یابد.»تاثیر کاهش قیمت نفت بر بازار لوله های فولادیبه رغم آشفتگی بازارهای جهانی و کاهش قیمت های نفت، مصرف لوله های فولادی در هند و آمریکا هنوز رو به رشد است.
از آنجایی که پروژه های لوله کشی تحت تاثیر مستقیم این جریانات و موقعیت ها قرار نمی گیرد، پیش بینی می شود در سه سال آینده، مصرف لوله در آمریکا همچنان به قوت خود باقی بماند. اما بازار خاورمیانه احتمالا در میان مدت، تحت تاثیر بی ثباتی هر روزه نفت قرار خواهد گرفت. پیش بینی می شود تا سال 2012 تقاضا برای لوله های قطور از سوی آمریکا پیوسته افزایش یابد.
چشمداشت چینی ها به بازار آمریکای جنوبیگروه صنعتی چیانکسو سوجیا (Jiangsu Sujia) در حال برنامه ریزی برای افتتاح دفتری در پرو است تا بتواند محصول لوله خود را در این منطقه به فروش برساند. طبق اظهارات فیلیپ گونگ (Philip Gong)، مدیرعامل این شرکت، علت انتخاب پرو برای افتتاح دفتر فروش، تسلط بر بازار منطقه آمریکای لاتین، نظیر بازار اکوادور، ونزوئلا، برزیل و آرژانتین بوده است.
افزایش 6 درصدی تولید بوروسان مانسمان در 9 ماهه اول سالشرکت بوروسان مانسمان (Borusan Mannesmann) که یکی از بزرگ ترین شرکت های تولید لوله های فولادی ترکیه می باشد، در 9 ماهه اول سال جاری، موفق به فروش 569 هزار تن انواع لوله شد که این میزان نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل، 4 درصد رشد نشان می دهد. میزان تولید در همین مدت نسبت به سال قبل 6 درصد رشد داشته و حجم صادرات امسال نیز به 243 هزار تن رسیده است.
شرکت هندی ولسپان، طرح توسعه تولید ورق را به تعویق نمی اندازدمقامات شرکت ولسپان (Welspun Gujarat Stahl Rohren) هند می گویند: «رکود اقتصاد جهانی باعث نخواهد شد تا شرکت ولسپان در طرح توسعه تولید ورق دچار تزلزل شود.» طرح توسعه این شرکت، تولید انواع ورق ضخیم (Plate) و ورق طومار نورد گرم به ظرفیت 5/1 میلیون تن را شامل می شود که در آنجار (Anjar) و در نزدیکی چندین کارخانه بزرگ لوله سازی این شرکت اجرا خواهد شد و پیش بینی می شود تا پایان سال قادر به تولید ورق نورد گرم باشد. طبق اظهارات مسوولین این شرکت، وضعیت بازار تاثیر کمی بر فعالیت های آنها داشته است.
تولید کننده فرانسوی، نسبت به وضعیت بازار لوله در 2009 خوش بین استمسوولین شرکت والورک (Vallourec) اعلام کردند این شرکت علی رغم رکود موجود در بازارهای جهانی، فروش بهتری در فصل پاییز امسال نسبت به سال 2007 داشته است. میزان سرمایه در گردش این شرکت در سه ماهه سوم سال معادل 6/1 میلیارد یورو بود که نسبت به سال قبل، 7 درصد رشد نشان می دهد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
18
لینک کوتاه:
magiran.com/p576562 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!