توده های مدیاستن در اطفال، مرکز طبی کودکان، 81-1371

چکیده:
مقدمه
باتوجه به اهمیت توده های مدیاستن در اطفال، هدف از این مطالعه یک بررسی همه جانبه ده ساله و رتروسپکتیو در مرکز طبی کودکان دانشگاه تهران از نظر شیوع و تظاهرات بالینی، روش های تشخیصی و درمانی این بیماری بود.
مواد و روش ها
از سال 1371 لغایت 1381، 34 بیمار که با توده مدیاستن بستری شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته و پاسخ پاتولوژی داشته اند مورد بررسی قرار گرفته اند. یافته ها، نتیجه گیری و توصیه ها: در این بررسی شیوع بیماری در دختر و پسر مساوی بوده (50%) و شایعترین سن بروز 10-5 سالگی (38%) و شایعترین علامت بالینی سرفه (44.4%) و شایعترین نشانه فیزیکی تب (52.9%) بوده است. شایعترین نشانه رادیولوژیک در رادیوگرافی قفسه سینه توده مدیاستن (53%) و سی تی اسکن ساده و با کنتراست خوراکی و وریدی که ساده ترین و سریعترین راه شناخت توده های مدیاستن می باشد. در این بررسی شایعترین یافته در سی تی اسکن توده مدیاستن قدامی (41%) بوده است. درمان اغلب این توده ها جراحی و شایعترین عمل انجام شده در بیماران ما توراکوتومی و حذف تومور می باشد (61.7%) انواع لنفوم شایعترین توده مدیاستن (35.2%) و پس از آن توده های با منشا عصبی در رتبه دوم اهمیت قرار داشتند، بیماران ما با متوسط پیگیری 3.2 سال سورویوال 54% داشته اند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
345
لینک کوتاه:
magiran.com/p598772 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!