بررسی رابطه S1 رادیکولوپاتی با Magnetic Stimulation Response

پیام:
چکیده:
سابقه و هدف
با توجه به شیوع رادیکولوپاتی ریشه S1 و اهمیت تشخیص زودرس آن و با توجه به وجود گزارشاتی مبنی بر توانایی تست، amplitude MMEP latency در تشخیص بیماری و به منظور مقایسه میزان این شاخص ها در افراد مبتلا به S1 رادیکلولوپاتی و گروه شاهد آن ها، این تحقیق در مراجعین به بیمارستان شهدا در سال 1386 انجام شد.
مواد و روش ها
تحقیق با طراحی historical cohort بر روی تعداد 31 بیمار مبتلا و 33 فرد شاهد واجد شرایط انجام گرفت. تشخیص بیماران براساس شرح حال و معاینه فیزیکی بوده است و در هر دوگروه بررسی H-reflex و MMEP latency وamplitude MMEP انجام شد. بیماران و گروه شاهد آن ها از نوع تحقیق بی اطلاع بوده و همکاران انجام دهنده طرح نیز از بیماری آن ها آگاهی نداشته و میزان این شاخص ها در دو گروه با تست های مختلف آماری مورد قضاوت قرار گرفت.
یافته ها
افراد دو گروه از نظر سن و جنس و مشابه بودند. میزان MMEP latency در گروه شاهد ms 6/1± 42/13 و در گروه مبتلا ms47/2 ± 23/15 بود (05/0P<). میزان MMEP amplitude در گروه شاهد vμ 22/1± 29/1 و در گروه مبتلا vμ 53/0± 55/0 بود (06/0P<). MMEP latency غیر طبیعی در افراد شاهد 2/12 درصد و در گروه مبتلا 4/48 (005/0P<) و amplitude غیر طبیعی در افراد شاهد 9/87 درصد و در گروه مبتلا 100 درصد بود (06/0P<).
نتیجه گیری
به نظر می رسد تست MMEP latency می تواند در تشخیص بیماران S1 رادیکولوپاتی مورد استفاده قرار گیرد. انجام تحقیقی با طراحی تشخیصی در این زمینه توصیه می شود.
کلیدواژگان:
زبان:
فارسی
صفحات:
433 تا 437
لینک کوتاه:
magiran.com/p604149 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!