استفاده از اتوماسیون در تهیه نقشه های مهندسی و ساخت و مدلسازی سه بعدی به طور همزمان در پروژه های EPC

چکیده:
روش های مختلفی در مراحل طراحی و خرید و ساخت با توجه به مبحث مهندسی ارزش در یک پروژه به ویژه EPC مورد استفاده شرکتهای مهندسان مشاور و یا پیمانکاران قرار می گیرند. این روش ها با توجه به پیشرفت فناوری و گسترش علم نرم افزاری، روز به روز بهینه تر و گسترده تر می گردند. از طرفی اهمیت این مسئله از بعد اقتصادی سبب شده است تا اغلب شرکتها در جهت کاستن هر چه بیشتر از خطاهای موجود و افزایش تولید، به دنبال راهکارهای مناسب و مطمئنی در انجام یک پروژه باشند. از این رو در این مقاله، به بررسی ارتباط نرم افزاری (اتوماسیون) برای نیل به اهداف فوق پرداخته شده است و ارتباط بین نرم افزارهای طراحی متداول از قبیل SAP 2000 و STAAD PRO و نرم افزارهای تهیه نقشه های ساخت شامل TEKLA و BOCADو تهیه مدل جامع سه بعدی با PDMS از طریق برنامه های کمکی تولید شده، تشریح شده است؛ به طوری که امکان تهیه نقشه های مهندسی و ساخت و نیز تولید مدل سه بعدی آنها به طور همزمان و به صورت مرتبط با یکدیگر میسر گردیده است.
این روش به طور عملی نیز در پروژه های پتروشیمی و نفت و گاز آزمایش و نمونه ای از آن در اینجا ارائه شده است. نتایج نشان می دهند که استفاده از روش اتوماسیون، علاوه بر کاهش در زمان و هزینه های اقتصادی، موجب افزایش دقت و کیفیت مدارک تولید شده نیز می گردد. ضمن آن که امکان اعمال تغییرات ناشی از بازبینی نقشه ها به طور هماهنگ در تمام مراحل و مدارک مرتبط به وجود آمده است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
8
لینک کوتاه:
magiran.com/p607010 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!