بررسی دیدگاه زنان باردار در رابطه با علل موثر در انتخاب روش زایمان در بیمارستان شهدای کارگر شهر یزد

نویسنده:
پیام:
چکیده:
مقدمه
امروزه با رشد روز افزون آماری انجام عمل سزارین به عنوان یک تکنولوژی غیر ضروری پزشکی مواجهه هستیم، اما در واقع ما غافل از آنیم که انجام عمل سزارین دارای بسی نتایج و عواقب مضر برای مادر و نوزادش میباشد که با انجام زایمان واژینال بعنوان یک شیوه سنتی برای تولد نوزاد، میتوان بروز این عوارض را کاهش داد. اما روش زایمان واژینال از جایگاه مطلوب و پیشین خود برخوردارنمی باشد که علت این امر باید مورد شناسایی قرار گیرد تا راهکارهای مناسب ارائه گردد.
روش پژوهش: این تحقیق یک پژوهش توصیفی – تحلیلی است. نمونه ها براساس روش نمونه گیری تصادفی در دسترس به تعداد 100 نفر انتخاب شدند. در این مطالعه از پرسشنامه بررسی اطلاعات دموگرافیکی و سوابق مامایی و پرسشنامه بررسی دیدگاه زنان باردار در رابطه با علل موثر در انتخاب روش زایمان استفاده شده است.
یافته ها
از دیدگاه واحدهای مورد مطالعه، به ترتیب الویت، ترس ازدرد زایمان، احتمال آسیب به سلامتی جنین، احساس اضطراب و نگرانی، به وجود آمدن پارگی در اندام تناسلی، تغییر در روابط جنسی، وجود ناکافی پرستار و ماما، پافشاری همسر، توصیه پزشک، بیمه بودن برای هزینه سزارین، تجربیات دیگران، از جمله عواملی بودند که در انتخاب روش زایمان موثر بوده اند.
نتیجه گیری
با توجه به مجموع علل شناسایی شده، منطقی به نظر میرسد که با استفاده از روش های مختلف تسکین درد من جمله لاماز، زایمان در آب، ارائه مشاوره، حمایت های روانی و عاطفی، بتوان گامهای موثری را در جهت افزایش تمایل زنان باردار نسبت به زایمان واژینال برداشت.
زبان:
فارسی
در صفحه:
156
لینک کوتاه:
magiran.com/p642048 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!