قاچاق کالا و تاثیر آن بر اقتصاد ملی

نویسنده:
چکیده:
تامین امنیت درابعاد متنوع سیاسی، نظامی، اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی، در گرو توجه به همه انواع خطرها در عرصه های داخلی و خارجی است.یکی از این تهدیدها در کشورما، که همه این ابعاد- به ویژه بعد اقتصادی آن را تحت تاثیرقرارمی دهد، قاچاق کالاست. دراین مقاله که به روش توصیفی تحلیلی تهیه شده، سعی برآن بوده است تاضمن جهت گیری در رفع این نقیصه، برخی از آثار و عوارض منفی آن برامنیت اقتصادی جمهوری اسلامی ایران یابه عبارت دیگر ثاثیرات اقتصادی آن با هدف کمک به سیاستگذاری های مرتبط با امر مبارزه باقاچاق مورد کاوش و بررسی قرارگیرد.
درنتیجه، مشخص شود: در کشور ما که تحقق سند چشم انداز20ساله اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و ضرورت پرداختن به جنبه های استراتژیک مبتنی برالزامات این سند (که تقویت تولید، یکی از اصلی ترین آن هاست) و نیز اجرای راهکار توسعه اقتصادی اهدافی حیاتی قلمداد می شوند، تهدیدهای اقتصادی به طور اعم- که شکننده تر از هر زمان دیگر است- و قاچاق کالا به طور اخص، می توانند به عنوان یک تهدید تمام عیار اقتصادی، نظام حاکم را از دستیابی به این اهداف باز داشته یا با مشکل مواجه کنند؛ و در نهایت قدرت اقتصادی رابه عنوان یکی ازمولفه های اثر گذار بر امنیت ملی به ضعف بکشانند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
6
لینک کوتاه:
magiran.com/p655795 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!