زمان خودسازی / رهنمودهایی از حضرت آیت الله بهاءالدینی

چکیده:
اشاره: آیت الله حاج آقا رضا بهاءالدینی از معدود فقهایی است که تمام ابعاد وجودی انسان را ارج می نهاد و به پرورش و تربیت همه جانبه و شکوفا کردن آن می پرداخت. اشتغال به فقه و اصول وی را از پرداختن به اخلاق دور نساخت و توجه به تربیت انسانی نیز او را به انزوا نکشاند. او اگر چه از تعلقات مادی خویش را رها ساخته بود، لکن گریز از تعلق او را به بی توجهی و بی تعهدی در برابر سرنوشت جامعه سوق نداده بود.
آن عارف وارسته به اندیشه کردن و تفکر توجه ویژه ای داشت و با جلا دادن دل خود، جانش را از جلال و جمال الهی سیراب ساخته بود. هیچ کس گمان نمی برد این عارف متخلق گوشه گیر، در کوچه پس کوچه های شهر قم، این همه از وقایع روز و جریانات زمان آگاه باشد و چنان به تحلیل حوادث بپردازد که تو گویی مسئول تیزبینی به تفسیر سیاسی نشسته است. چه انگیزه ای جز تعهد توام با آگاهی این زاهد رهیده از رنگ تعلق را، راهی دیار رهروی رهیده از بند حیات درشهر دورافتاده در کاشمر می کند و به زیارت مزار مدرس - مرد ذکاوت دیانت و شجاعت - در دل خراسان می کشاند! راستی، کدامین عارفی است که به مردان دین و سیاست این همه ارج نهد و کدامین سیاست دان دین آشنایی است که چنین دراخلاق و عرفان غرق شود.
زبان:
فارسی
در صفحه:
30
لینک کوتاه:
magiran.com/p661437 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!