سلول های دندریتیک لنفوئیدی بار شده با عصاره سلول های توموری شوک حرارتی دیده: بررسی اثر سیتوتوکسیک در موش های مبتلا به سرطان

پیام:
چکیده:
هدف
سلول های دندریتیک برای فعال سازی و قطبی شدن سلول های T در راستای پاسخ های ایمنی اکتسابی ضروری هستند. در تحقیق حاضر، اثر رده لنفوئیدی سلول های دندریتیک بار شده با عصاره سلول های توموری شوک حرارتی دیده در مدل تومور فیبروسارکوما ارزیابی شد.
مواد و روش ها
موش های Balb/C، ده روز قبل از ایمن سازی با سلول های دندریتیک با تزریق رده سلولی Wehi-164 به صورت زیر پوستی مبتلا به تومور فیبروسارکوما شدند. بیان مولکول های HSP70 در سلول های توموری که شوک حرارتی دیدند با وسترن بلات بررسی شد. رده لنفوئیدی سلول های دندریتیک از طحال موش با روش بید مغناطیسی (MACS)، جداسازی و تخلیص شدند. سپس واکسن در گروه های مختلف شامل سلول های لنفوئیدی دندریتیک بار شده با عصاره سلول های توموری شوک حرارتی دیده، حرارت ندیده و بدون عصاره سلول توموری به صورت زیر پوستی تزریق شد و حجم تومور، طول عمر و آثار سیتوتوکسیک بررسی شد.
نتایج
نتایج نشان داد که واکسن سلول های دندریتیک لنفوئیدی بار شده با عصاره سلول های توموری شوک حرارتی دیده، سبب کاهش معنی دار حجم تومور و افزایش طول عمر در موش های ایمن شده، شد. ایمنی درمانی با سلول های دندریتیک لنفوئیدی بار شده با عصاره سلول های توموری شوک حرارتی دیده، منجر به افزایش معنی دار فعالیت سلول های T سیتوتوکسیک در بافت توموری شد.
نتیجه گیری
نتایج این تحقیق نشان داد که استفاده از رده لنفوئیدی سلول دندریتیک بار شده با عصاره سلول های توموری شوک حرارتی دیده می تواند باعث القای پاسخ سیتوتوکسیک ضد تومور فیبروسارکوما شده و راه کارهای جدیدی را در درمان سرطان معرفی می نماید.
زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 11
لینک کوتاه:
magiran.com/p691826 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!