چگونگی تهیه پرسش های چند گزینه ای در آزمون های عمومی زبان انگلیسی

نویسنده:
چکیده:
آزمون سازی یکی از مهمترین بخشهای تدریس و ارائه مهارت یادگیری به دانشجویان دانشگاه ها در هر یک از زبانها بالاخص دانش زبان انگلیسی است که برای سنجش توانائی ها و مهارت و پیشرفت تحصیلی آنان مورد استفاده قرار می گیرد. آزمون های چند گزینه ای بهترین و عینی ترین نوع آزمون دانش می باشند که بخاطر جلوگیری از یکنواختی و حدس و گمان در ارائه پاسخ ها و همچنین سهولت در تصحیح پاسخنامه ها با ارزش می باشند. از آنجائیکه طرح تست خوب یا گزینه های انحرافی معقول بسیار مشکل و انتخاب گزینه های انحرافی نامتعارف، عملی نامطلوب و غیر استاندارد می باشد، توان و شایستگی مدرس زبان امری بسیار ضروری و لازم است. لذا کیفیت سئوالات چهار گزینه ای (Choice Items) علاوه بر نیاز به معلومات، تجربه کافی در تدریس، دقت و تمرکز حواس، ارائه ابتکار و رعایت قواعد آزمون سازی از سوی طراح سئوال، رعایت نکات اساسی (چرا و ارزشیابی از چه مطلبی) در آن نیز الزامی است. مشکلاتی که مدرسان زبان انگلیسی با آن مواجه هستند، معمولا فقدان دوره های آموزشی لازم برای تهیه سئوالات آزمونهای چند گزینه ای و عدم دسترسی به منابع معتبر علمی به زبان فارسی به منظور کسب اطلاعات مورد نیاز می باشد.
دستور العمل تهیه سئوالات چند گزینه ای در آزمون های زبان انگلیسی حاوی توضیحاتی درباره نکات اصلی در طراحی و تهیه سئوالات مهارت های اصلی چهار گانه زبان (Comprehension – Writing - Spelling – Listening) می باشد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
112
لینک کوتاه:
magiran.com/p776927 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!