مطالعه رفتار (مکانیکی- گرمایی دینامیکی) یک نانوکامپوزیت هیبریدی سیلیکونی تهیه شده به روش (سل - ژل) با هدف کاربردی در حوزه نوری ناخطی

پیام:
چکیده:

در تحقیق حاضر، یک شبکه نانوکامپوزیتی هیبریدی سیلیکونی حاوی ماده رنگزای آلی «دیسپرس قرمز 1» (با ویژگی نوری ناخطی)، ابتدا با استفاده از همبسپارش مونومرهای MPTMS (3- متاکریلوکسی پروپیل تری متوکسی سیلان)1 و HEMA (2- هیدروکسی اتیل متاکریلات)2 و سپس بهرهگیری از روش سل ژل، سنتز گردید. به منظور به دست آوردن اطلاعات جزئیتری در ارتباط با ساختار نانوکامپوزیتی سیلیکونی سنتز شده در راستای کاربری آن در حوزه نوری ناخطی، از آزمونهای شناسایی DMTA (آنالیز مکانیکی گرمایی دینامیکی) بهره گرفته شد. نتایج به دست آمده بیانگر ظاهرشدن ویژگی های گرمایی و مکانیکی مناسب برای سیستم، طراحی شده بودند. به ویژه آنکه نمونه حاوی ماده رنگزا خواص بهتری را در مقایسه با نمونه بدون ماده رنگزا از خود نشان داد، بهطوری که یکپارچگی مکانیکی این نمونه در محدوده دمایی oC300-250، به میزان بسیار بیشتری حفظ گردید. به علاوه، در ترکیب هیبریدی سنتز شده محدوده نسبتا پهنی از دمای گذار شیشه ای (با میانگین متوسط دمایی oC130) مشاهده شد که این پدیده به عنوان مزیتی به صورت بروز تغییرات کمتر در میزان پایداری مکانیکی نمونه، در محدوده نوار عرضی پهن تری از دماهای کاربری، به شمار میرود.

زبان:
فارسی
در صفحه:
22
لینک کوتاه:
magiran.com/p859880 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!