پیش بینی نوسانات سطح قند خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 با استفاده از شبکه های عصبی خودبازگشتی المن(یادداشت پژوهشی)

پیام:
چکیده:
یکی از عوارض خطرناک بیماری دیابت نوع یک افزایش و یا کاهش ناگهانی سطح غلظت قند خون می باشد که باعث بروز خطراتی چون اغما و بیهوشی خواهد شد. بنابراین استفاده از روشی مناسب به منظور پیش بینی و در نهایت پیش گیری از این عوارض گام مهمی درجهت کنترل بهینه بیماری محسوب می شود. به همین منظور در این مقاله سعی شده است تا به کمک شبکه های عصبی خودبازگشتی نوسانات سطح غلظت قند خون بیماران مبتلا به دیابت نوع1 پیش بینی شود. داده های پزشکی مورد استفاده در این مقاله مربوط به 3 بیمار زن ایرانی مبتلا به دیابت نوع یک است که شامل الگوهایی چون نوع و دز انسولین تزریقی، فاصله زمانی بین ساعات ثبت سطح غلظت قند خون و نیز سطح غلظت قند خون در ابتدای بازه زمانی می باشد. در پایان تحقیق با توجه به نتایج به دست آمده مشخص شد که شبکه های عصبی خودبازگشتی با کاهش قابل ملاحظه ای در خطای پیش بینی نسبت به دیگر روش های متداول، می توانند به عنوان مدلی مناسب به منظور پیش بینی نوسانات سطح غلظت قند خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع یک تلقی گردد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
82
لینک کوتاه:
magiran.com/p897989 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!