بررسی کیفیت برگزاری گزارش های صبحگاهی در بیمارستان آموزشی شهید صدوقی یزد در سال 1386

چکیده:
مقدمه
گزارش صبحگاهی اساس برنامه های آموزشی رزیدنت های داخلی از سالیان پیش بوده است و از گروه های گوناگونی از اساتید و دانشجویان با اهداف آموزشی مختلف تشکیل شده است ولی هنوز الگوی فراگیری برای آن ارائه نشده است لذا ما تصمیم به ارزیابی کیفیت برگزاری گزارش های صبحگاهی در بیمارستان شهید صدوقی یزد گرفتیم.
روش بررسی
مطالعه به روش توصیفی وبه صورت cross-sectional بر روی 117نفر(37 مرد و80 زن) از دانشجویان در سه دوره دستیار، کارورز وکارآموزهر کدام 39 نفر ودر 3بخش (داخلی، اطفال و زنان) انجام شد.به دانشجویان پرسشنامه ای شامل 29 سوال جهت بررسی کیفیت گزارش صبحگاهی بخش های مختلف داده شد. نتایج جمع آوری و توسط آزمون Chi-square تحلیل شد و برای هر پرسشنامه امتیازی بر اساس معیار از قبل تعیین شده تعلق گرفت و داده ها به دو گروه عالی و متوسط تقسیم شدند.
نتایج
در میان بخش های مختلف آموزشی ارتباط معنی داری در سطح 05/0 بین امتیاز(Score)تعلق گرفته به هر پرسشنامه و جنس وجود ندارد.ولی بین سه بخش مذکوروScore اختلاف معنی داری وجود داشت (P=0.019) و بخش زنان(48%) درسطح عالی قرار داشت.22.2% از دانشجویان گزارش های صبحگاهی را با پی گیری عنوان کردند.55.6% از کل دانشجویان گزارش های صبحگاهی را در سطح دستیار بیان داشتند.
7/66% دانشجویان ارایه مطالب را به صورت پرسش و پاسخ و 3/33% به صورت متکلم وحده عنوان کردند.3/66% از دانشجویان مثمر ثمر بودن گزارش صبحگاهی را در manage بهتر بیماران بیان کردند.
نتیجه گیری
با توجه به نتایج بدست آمده پیشنهاد می شود evidence شامل: فیلم، مقاله، کتاب و... متناسب با بیمار ارائه شده برای ارتقاء گزارشات صبحگاهی معرفی گردد.
زبان:
فارسی
صفحات:
56 تا 60
لینک کوتاه:
magiran.com/p906193 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!